3 882 läst · 8 svar
4k läst
8 svar
WiFi styrt relä
Hej
jag vill kunna styra ett relä via wifi från en app i min iPhone.
Det är en ”nolla” som ska kortslutas (till radiator för att radiatorn ska byta termostatinställning). Mao ingen spänning/ström, bara kortslutning mot nolla vid slutning av relä.
Shelly klarar inte detta. Finns det någon annan?
mvh
jag vill kunna styra ett relä via wifi från en app i min iPhone.
Det är en ”nolla” som ska kortslutas (till radiator för att radiatorn ska byta termostatinställning). Mao ingen spänning/ström, bara kortslutning mot nolla vid slutning av relä.
Shelly klarar inte detta. Finns det någon annan?
mvh
Hmmm - du låter säker och när jag tittar på schemat så trodde jag samma.R RoAd skrev:
Skickade Mail till Shelly support och dem sa att det inte fungerar. Supporten är i Bulgarien så kanske problemet var att deras Engelska var knackig.....
Har du testat själv??
mvh
Jag har inte testat exakt det, nej, men kopplingsschemat säger att det är så, jag har läst det i forum, och här är en video på en från shelly som gör nästan det du vill göra (det han gör skulle inte fungera om jag hade fel):TT4F skrev:
Detta är både en fördel och en nackdel med shelly 1. Om man vill använda den som en vanlig 230V strömbrytare så måste man bygla fas till I för att få spänning ut på O. Det slipper man på resten av deras relän. Men de andra går inte att använda som en "brytare till vad som helst".
Jag är övertygad om att det handlar om språkförbistring.
japp - håller med. Filmen är glasklar och kommer ihåg att när jag installerade min garageport så var den fysiska kontakten en återfjädrande med anslutning till Nolla. Mao nästan exakt vad jag vill åstadkomma.R RoAd skrev:Jag har inte testat exakt det, nej, men kopplingsschemat säger att det är så, jag har läst det i forum, och här är en video på en från shelly som gör nästan det du vill göra (det han gör skulle inte fungera om jag hade fel): [media]
Detta är både en fördel och en nackdel med shelly 1. Om man vill använda den som en vanlig 230V strömbrytare så måste man bygla fas till I för att få spänning ut på O. Det slipper man på resten av deras relän. Men de andra går inte att använda som en "brytare till vad som helst".
Jag är övertygad om att det handlar om språkförbistring.
TACK