Isakare Isakare skrev:
Vad kan vara smidigare än Klarna Checkout och bank ID ??
Apple Pay (och kanske även Google Pay).
Face-ID och dubbelklick är enligt mig ännu smidigare.
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Apple Pay (och kanske även Google Pay).
Face-ID och dubbelklick är enligt mig ännu smidigare.
Låter smidigt.
Dock inget jag själv provat.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sån järnkoll du har på alla som inte gillar Klarna som företag. Du är ute och cyklar.

Jag har inget emot att lämna ut mina uppgifter. De får gärna personnummer, adress, mobilnummer och skostorlek.

Men. Jag vill inte ha med Klarna att göra. Det finns fler företag på den listan. Telia, DHL, Comhem, Vattenfall, Opus bilbesiktning.

De får inte en krona av mig. Visst, min leverantör får använda dem om de vill, men försök inte att lura in mig i deras kundregister.

Edit: Det är ju inte utan att man blir nyfiken: Jobbar du på Klarna?
Självklart får jag betalt av klarna. Jag får betalt för varje positivt jag kan sätta framför klarna. Lyckas jag värva någon till alla vi som älskar klarna blir jag rik...

Eller inte... Jag tjänar lika mycket som du på att säga bra saker om klarna...
Så då förstår du hur mycket jag tjänar på det;)
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sån järnkoll du har på alla som inte gillar Klarna som företag. Du är ute och cyklar.

Jag har inget emot att lämna ut mina uppgifter. De får gärna personnummer, adress, mobilnummer och skostorlek.

Men. Jag vill inte ha med Klarna att göra. Det finns fler företag på den listan. Telia, DHL, Comhem, Vattenfall, Opus bilbesiktning.

De får inte en krona av mig. Visst, min leverantör får använda dem om de vill, men försök inte att lura in mig i deras kundregister.

Edit: Det är ju inte utan att man blir nyfiken: Jobbar du på Klarna?
Men när du handlar i en nätbutik så hamnar du i deras register.
Sen måste det bli jobbigt att avsky klarna så mycket eftersom de är så stora. Det innebär att antalet butiker som du kan handla i minskar ordentligt... Det andra företagen är lättare att undvika utan att urvalet förminskas direkt
 
B Byggdjuret skrev:
Sen måste det bli jobbigt att avsky klarna så mycket eftersom de är så stora. Det innebär att antalet butiker som du kan handla i minskar ordentligt.
Japp.
 
Klarna är en alldeles förträfflig betaltjänst enligt min mening!
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nej..?
Jag tycker Klarna, Qliro och andra liknande betaltjänster funkar förträffligt.
Man får en orderbekräftelse på e-post där allt man handlat står och Klarna skickar bekräftelse på att det är betalt.
Inga problem med direktbetalning heller, om man har Bank-Id och möjlighet att handla med kort på nätet.
Funkar förträffligt! Enkelt och smidigt!
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Instämmer med JPC, köper inte om man Klarna är alternativet.
 
Nånstans har några fått en del saker om bakfoten om Klarna. Troligtvis för att de inte läser allt ordentligt.
Som därför bestämt sig för att bojkotta de butiker som använder klarna.
Jag beklagar att ni snurrat till det så. Därför att Ni missar många butiker att handla i av den anledningen. Troligtvis riskerar ni att även förlora pengar på det beslutet.
Jag tänker inte övertyga Er om att Klarna inte är så farliga som Ni tror. Det är er förlust.
Själv har jag inga såna problem jag kan handla oavsett leverantör av betaltjänsterna. Jag har inte heller några problem med
att mina beställningar blir mycket enklare att göra, bara genom min mail adress. Ibland måste man ange person nr istället.
Det gör mig ingenting. Att både webbutiken och klarna får mina uppgifter känns som det kvittar.
Om de nu scannar min g-mail så gör inte de någonting. Då jag inte använder den. Dessutom så anger jag inte den till någon.
Jag har dessutom bara en mailadress. Som jag använder till allt. Jag har även anmält mig till de ställen som finns till deras autogiro. Alltså jag lever farligt. Och blir övervakad av klarna. De har monterat ett chip i mitt övre chaktra ;):D.
Så de kan alltså läsa mina tankar. påverka mitt köpsinne... :D
Sedan säljer de allting till de som är intresserade.:D

Man har rätt att fåå sina uppgifter raderade. Så det är väl bara å ringa från en kontantkorts telefon eller använda en fake mailadress. Så kan de inte spåra en.

Nä håll i er för nu flyger jag... till en webbutik med Klarna
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
N
A aunnr1 skrev:
Är det någon som jag som böjar välja bort företag som använder sig av betaltjänster typ klarna, svea ekonomi o allt vad dom nu heter
Förut när man bestäälde något så fick man en faktura av det företag man handlat av o i dom flesta fall så framgick det väldigt tydligt vad o vem man handlat av.
Nu vet man knappt vad man betalar för o till vem, betal alternativen är väldigt ofta inte möjliga att använda, jag brukar försöka direkt betala men när man försökt tre gånger så blir man less o tar en faktura som ibland visar sig vara flera olika fakturor där man inte riktigt vet vad o varför.
Jag vill helst handla av svenska handlare ännu hellre lokala men här så är det ofta inte möjligt.
Är det någon annan som upplever detta.
Upplever att Klarna fungerar utmärkt. När en vara har skickats från leverantören kan jag i Klarnas app välja att betala direkt eller på förfallodagen. Vid ett tillfälle hade Schenker lyckats slarva bort mitt paket och under tiden utredning om detta pågick flyttades förfallodatum fram utan problem.
När betalningen är registrerad får jag alltid ett mail med bekräftelse på betalt köp.
Så jag är alltså mycket nöjd med Klarna.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Nej jag gör snarare tvärt om. Väljer bort allt där jag inte kan betala med Klarna eller där de har klarna mot avgift. Tycker det funkar jättebra när man har appen. De har ju till och med bilder på vad man har köpt, får påminnelser när det är dags att betala, kan skjuta upp betalning om jag vill göra en retur. Plus att jag aldrig behöver fylla i adress m.m.
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
C
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Undviker alltid Klarna om det går. Klagade en gång hos deras kundtjänst och bemöttes minst sagt otrevligt. Klarna har helt enkelt blivit för stora och hos kundtjänst är man riktigt stora....i korken
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag har heller aldrig haft nå problem med Klarna, tycker det mesta fungerar bra men vad jag har förstått så kan de vara lite stelbenta om det blir tokigt på riktigt. De utgår liksom från att alla kan allting i detalj från start och har man inte gjort det så är man dum i huvudet typ. Oftast är det liksom handhavandefel och att man inte har förstått allting korrekt och hur det fungerar och många blir helt enkelt lite avsnästa på felaktiga grunder. De har med all sannolikhet råd att vara lite ödmjukare.
 
  • Gilla
Kennethihbg
  • Laddar…
Jag förstår inte alls de som har problem med Klarna som betalningsalternativ. Om det finns två likvärdiga försäljningsställen med samma produkter väljer jag den som använder Klarna, och jag väljer alltid faktura med betalning inom 14 dagar. Jag tycker det känns tryggt att få hem produkten först och sedan betala med faktura. Jag har vid ett par tillfällen varit missnöjd med produkten och vid ett tillfälle fick jag aldrig det jag köpt (DB Schenker slarvade bort det på vägen) Det var aldrig problem att få pengarna tillbaka. Däremot har jag aktiverat BankId bekräftelse för varje köp via Klarna vilket förhindrar att man köper något av misstag.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.