E
Är det någon mer som har problem med Hemfint.se?
Jag beställde en dörr som skulle levereras för snart 6 veckor sedan .
Har inte hört ett ljud ifrån Hemfint. Har mailat åtskilliga ggr inget svar. Tele är det ingen som svarar. Fick kontakt på Facebook / messenger där jag ställde krav på återbetalning ,annulering av order då blev jag BLOCKERAD !
Tänk en gång extra om ni ska handla där ifrån.. Kolla omdömen på Google innan ni fundera på att köpa därifrån.
 
  • Gilla
K-I och 3 till
  • Laddar…
E Elsamimmi skrev:
Är det någon mer som har problem med Hemfint.se?
Jag beställde en dörr som skulle levereras för snart 6 veckor sedan .
Har inte hört ett ljud ifrån Hemfint. Har mailat åtskilliga ggr inget svar. Tele är det ingen som svarar. Fick kontakt på Facebook / messenger där jag ställde krav på återbetalning ,annulering av order då blev jag BLOCKERAD !
Tänk en gång extra om ni ska handla där ifrån.. Kolla omdömen på Google innan ni fundera på att köpa därifrån.
Hej.

Jag beställde en dubbeldörr för några år sedan. Fick vänta ca 8 veckor längre än utsatt leveranstid. Fick 1000:- i avdrag.
Däremot så va kundservice väldigt trevliga och förstod min irritation.
Detta va ju flera år sedan så kan vara mycket som har hänt sedan dess
 
Har du betalt med kreditkort så kan man gå den vägen och stoppa betalningen. Du måste förstås ha rätt i sak då, så att det inte är specificerat eventuell lång leveranstid, ingen möjlighet att avbeställa specialtillverkad dörr osv. Men har du följt köpvillkoren och de inte går att få kontakt med så kan det vara en väg att gå.

Har gjort det själv en gång när betalningen sköttes av Klarna (men kreditkort ändå). Det gick snabbt när Klarna började ställa frågor till företaget, de är väldigt noga med att kunna få betalt ju!
 
Hemmakatten
Skicka ett formellt mail/brev där du häver köpet.
 
E
Jag har skickat brev där begäran om leverans ska ske inom ett visst datum. Allt enligt vad hallå konsuments rådgivare tipsade om.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Skicka ett formellt mail/brev där du häver köpet.
kolla först bara så du har rätt till det. I värsta fall är det specialbeställt och utan ångerrätt och du får stå för deras kostnad om du inte följt köpevillkoren.
 
  • Gilla
Thomas Cedergren och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Skicka ett formellt mail/brev där du häver köpet.
Har skickat minst 10 mail men inte fått något svar / kenth
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
E
Skicka omedelbart ett brev med sista leveransdatum som du acceptera. Det måste vara en rimlig tid .Efter det datumet är företaget skyldig att återbetala oavsett om det är beställningsvara. Jag gjorde det efter jag blev blockerad på deras Facebook chat när jag begärde pengarna tillbaka. Något svar ifrån kundtjänst är det ingen som får. Det sitter en armé på 'kundtjänst' som skriver positiva omdömen om sig själva. Samt radera alla negativa på deras FB. Aldrig mer någon affär hos hemfint
 
  • Gilla
Xernio
  • Laddar…
C
E Elsamimmi skrev:
Jag gjorde det efter jag blev blockerad på deras Facebook chat när jag begärde pengarna tillbaka.
Fick du några pengar då, eller väntar du fortfarande?
 
Jag köpte några fönster där i våras, de var de billigaste jag kunde hitta. De kom faktiskt 1 vecka innan utsatt datum. Men det kanske beror på att jag tog standardfönster, inga modifikationer etc.
 
E
C cpalm skrev:
Fick du några pengar då, eller väntar du fortfarande?
Jag fick pengarna tillbaka veckan efter datumet jag hade satt som sista accepeterade.
 
  • Gilla
Carro_D och 1 till
  • Laddar…
Avråder bestämt från att beställa något från detta företag. Detta av två viktiga orsaker. Väntan kan bli lång om något i leveransen inte fungerar. Deras kundtjänst är helt omöjlig att kommunicera med på en normalbegåvad nivå. Man möts av inövade standardsvar och direkta lögner. Oavsett om man sätter sig i en lång telefonkö eller har kontakt via epost är resultatet detsamma dvs i intet. Har nu väntat i över en månad på en cementblandare som försvunnit i leveransen utan att deras kundtjänst visar ens någon strategi eller vilja för att lösa problemet. Den andra orsaken är deras förslagna sätt att marknadsföra och prissätta produkter under egna namn och varumärke för att hindra köpare att göra prisjämförelse. Många av deras produkter ges egna namn under varumärket Gardeney. När man sen får varan så har kartongen ett tryck som visar ett helt annat namn och varumärke. Ofta handlar det om att man lurar kunden med ett pris som är ca 25% högre i prisjämförelse med andra företag. Naturligtvis råder ju fri prissättning men att ljuga med varunamn och varumärke för att sedan leverera något annat klassar jag som kvalificerat bedrägeri. Om du nu funder på att beställa något från detta företag så är mitt råd att läsa andra kunders omdöme som finns på facebook (hemfint.se), reco.se, trustpilot.se mm. Det blir ganska entydigt där många vittnar om detta företags tillkortakommanden. MITT RÅD ÄR KÖP INGET FRÅN HEMFINT! Hemfint är ju uppköpta av BygghemmaGroups och hoppas att dessa affärsmetoder inte gäller de andra företag som ägs av dem
 
  • Gilla
växelventil och 4 till
  • Laddar…
Vi köpte ytterdörr från Hemfint, med egen vald färg, de va helt öppna med vilken tillverkare det va, och tid då vi ville ha speciell färg, dörren va väl förpackad, kom fel tack vare fraktbolaget, men det ordnade de upp på ett par timmar, kundtjänsten svarade direkt varje gång, och fick alltid svar direkt då vi hade frågor innan köp, vi är väldigt nöjda med både vara och företaget
 
  • Gilla
Kjol
  • Laddar…
Hemfint förefaller vara en seriös återförsäljare. Jag beställde en friggebod med utlovad leverans om 3-4 veckor. Det var för 6 veckor sedan, nu beräknas friggeboden anlända om 9 veckor, men det kan ta ännu längre tid. Det går inte att komma fram till Hemfint på telefonen om man inte väntar i ca 1 timme, oftast är dessutom telefonmottagningen avstängd under dagen. När jag kom fram kunde kundservice inte säga när friggeboden skulle levereras (de skickar bara mejlförfrågan och kan inte ringa producenten var beskedet jag fick). Efter 4 mejl och ytterligare två telefonsamtal fick jag besked att det skulle ta 9 veckor. Ingen ursäkt om att produkten var försenad 5 veckor eller erbjudande om kompensation. För mig har det inneburit extra kostnader för hantverkare samt uteblivna hyresintäkter. Således, att beställa från Hemfint innebär att du antagligen inte vet när du kommer att få din produkt, du kommer antagligen ha svårt att nå kundservice, och om du når dem kommer de antagligen inte att veta när leveransen kommer att ske. Vi har under samma period gjort ett antal beställningar från Bygghemma, de varorna har alltid levererats enl. återförsäljarens angivelse.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Detta är ett företag som ni absolut inte skall beställa något från.
Ni kommer bara bli missnöjda och få dåliga produkter och det är omöjligt att föra en dialog med kundtjänst.
Så klar och tydlig varning, så skyll er självaom ni beställer från dem....
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.