C claym skrev:
Satan vilken fart du har! Bra jobbat!
Och ändå är jag efter i tidsplanen
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
Det fanns ingen tid för att gjuta väggarna förren på måndag så nu får jag gott om tid att stämpa och montera bräddavlopp osv.
Jag kommer antagligen hinna med en del i teknikrummet också.
 
..."gott om tid"....jo jo......kämpa på!
 
MathiasS MathiasS skrev:
..."gott om tid"....jo jo......kämpa på!
Jaja, jag har ingen aning om hur lång tid det tar :crysmile:
 
Ja du kan ju kolla min byggtråd på poolforum så ser du hur länge jag höll på. En halv evighet.
 
Blev knappt något gjort idag. Mycket knoppar att skära bort på översta lagret och tog 1.5h att natta lillan.

Sjukt det känns att stå där i nu och inse vilken djup pool vi kommer ha.

Byggfasen av en djup pool i en trädgård med blå isoleringsblock och omgivande arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MathiasS och 2 till
  • Laddar…
Jag tänkte montera lampa idag men monteringsanvisningen är minst sagt knapphändig.

Var är det tänkt att man ska göra av kabeln?
Ut på baksidan av Thermoblocken?

Vidare har jag förstått att kopplingsdosan ska ligga ovan vattennivån men det kan bli lite tight då min pool ligger i marknivå och jag ska ha trädäck med 95 regel.
 
Du har ju ett flexrör ut från lampan som kabeln går i? Det ska ut genom väggen och sedan rakt upp till trallen där du monterar kopplingsboxen. Eftersom det är vatten i röret så måste boxen ligga ovan vattenytan.

Montera belysningen i mitten på 3dje skiftet
Dra ut flexslangen mellan 4 och 5 skiftet, till väggens utsida.
Fäst lampan med fogskum
Täta vid rörets genomföring med fogskum.

Ok?
 
Jag gick ut och kollade igenom alla grejer och visst låg det en flexslang i städpaketet.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Måttband över lamphus visar att öppningen är mindre än 275mm, problem vid montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsmanual som visar steg-för-steg montering av en pool-lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan ärligt säga att jag inte förstår alls hur jag ska montera lampan. Varken i poolväggen eller lampan i lamphuset.

Det står tex att hålet ska vara 240mm men det måste ju vara om man monterar lamphuset från utsidan.

Jag skulle vilja ha hålet 275mm för att få in hela huset i väggen.

Vidare har jag provat att montera lampan i huset och får inte den på plats.
 
Redigerat:
Tror jag fick rätt lampan på plats i lamphuset nu.
 
Jag tänker att jag kommer montera lamphuset i linje med poolväggen så att linern ligger dikt an gummipackningen på lamphuset. Känns helt sjukt att det inte finns ett mått i beskrivningen.
 
Flänsen runt lamphuset där du har skruvhål, den ligger innanför väggens insida. Så, 24cm ser ju ut som att det kan stämma rätt bra. Gör ett så litet hål det går med sticksågen. Fogskum bakom men inte för mycket eftersom du vill att lampan sitter fast i betong....

IMG_1280.jpg
IMG_1277.jpg
IMG_1278.jpg
 
  • Gilla
Robert Kooijman och 2 till
  • Laddar…
Katarsis Katarsis skrev:
Jag tänker att jag kommer montera lamphuset i linje med poolväggen så att linern ligger dikt an gummipackningen på lamphuset.
Nej. Den ska sticka in. Linern går sedan upp på kanten kläms mellan packningar och sedan finns det någon ram som täcker allt detta.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Flänsen runt lamphuset där du har skruvhål, den ligger innanför väggens insida. Så, 24cm ser ju ut som att det kan stämma rätt bra. Gör ett så litet hål det går med sticksågen. Fogskum bakom men inte för mycket eftersom du vill att lampan sitter fast i betong....

[bild]
[bild]
[bild]
Ja, det var så jag tänkte men då blir hålet större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.