Jag håller på att göra i ordning en personalbod och i den finns bara en golvbrunn med ett 50mm utlopp.
Jag har för avsikt att sätta in duschkabin, tvättmaskin, diskho och badrumsho (toalett tog jag upp hål för i botten).
Tror ni det är dumt att koppla ihop detta med Purus 40mm avloppsrör?
Duschkabinen verkar köra deras 32mm rör, så jag tänkte lägga ett y-rör med en 40-32 förminskning.
Visst har Ikeas vattenlås 40/50/75mm anslutning, där man anpassar den efter förutsättningar, så jag borde kunna ansluta det till purus-rören?

Golvbrunnen är en purus freja (äldre modell).
Dömt att misslyckas eller kan det funka?

Med vänlig hälsning,

Ikeas nya vattenlås har 40 mm sedan får kona upp vid behov. Har du tänkt att ansluta allt till din befintliga purus brunn?

Precis så har jag tänkt :)

• Gilla
tomse666
  • Laddar…
Om du lägger ett separat 32 mm avlopp från duschkabin till golvbrunn hindrar du vatten från andra 3 högt belägna anordningar att tränga in i den och riskerar tryckas upp bakvägen.

P pacman99 skrev:
Om du lägger ett separat 32 mm avlopp från duschkabin till golvbrunn hindrar du vatten från andra 3 högt belägna anordningar att tränga in i den och riskerar tryckas upp bakvägen.
Problemet jag får då är hur jag ska få plats att få ner båda anslutningarna.
Blir inte problemet istället att golvbrunnen svämmar över? Anslutningen sticks ner ovanifrån.

Eller 40*90 böj istoppad i plastsilen och sedan y-gren där duschkabin ansluter rakt fram med 32-40 kona och andra anordningarna i 40 höger/vänster ände av y-grenet. Tror det blir kalas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.