2 235 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Anlita konstrutör
Hej!
Vi vill riva 2 väggar runt köket. Den ena är bärande (ca 2m lång och ca 30cm tjock) och den andra (ca 2m lång och 5-10cm tjock ) är tunn och inte bärande. Vi behöver anlita en konstruktör för att mäta! Vi bör i Göteborg. Om någon kan hjälpa är väldigt tacksamt!
Vi vill riva 2 väggar runt köket. Den ena är bärande (ca 2m lång och ca 30cm tjock) och den andra (ca 2m lång och 5-10cm tjock ) är tunn och inte bärande. Vi behöver anlita en konstruktör för att mäta! Vi bör i Göteborg. Om någon kan hjälpa är väldigt tacksamt!
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Vad är det konstruktören ska mäta? Bor ni i hus eller lägenhet?
Det är ett gavelradhus och vi behöver hjälp med att beräkna avväxlingen för en bärande vägg. Hade lite bråttom när jag skrev förut.
Tack så mycket!!
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Vad har man för typ av kontrakt när man anlitar en konsult som privatperson?
Ett företag som anlitar en konsult gör det med ett kontrakt som hänvisar till ABK 09, men är det smart som privatperson? För byggentreprenaden köper man ju med ABS 09, istället för ABT 06, eftersom man som privatperson har ett starkare konsumentskydd.
Ett företag som anlitar en konsult gör det med ett kontrakt som hänvisar till ABK 09, men är det smart som privatperson? För byggentreprenaden köper man ju med ABS 09, istället för ABT 06, eftersom man som privatperson har ett starkare konsumentskydd.
Liknande trådar
-
Slipning och lackning av ekparkett, anlitad slipare och ojämheter.
Golv -
Varför ingen ska anlita Poolbyggarna AB
Pool -
Kan jag göra elanslutningen själv och anlita en elektriker för besiktn
Belysning -
Buskar som insynsskydd, vem anlita?
Häckar, Buskar & Träd -
Jag har anlitat en målare för målning 2ggr utvändigt.
Färg, Måla & Tapetsera