1 779 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Dörrparti uterum
Hej, jag undrar om någon kan komma med ett bra lösning på min fråga.
Vid uterumsbygget så blev det en "liten" miss av hantverkarna,dörrpartiet, skjutdörrar, på 2,70 m når inte ner till betongplattan, som uterummet står på, det är ca 1cm mellanrum . Vill inte ha mellarummet kvar pga drag, div djur kommer in samt att även en del växter kommer inkrypande under dörpartiet. Hur gör man för att få bästa lösningen på detta problem ?
Vill inte ha tillbaka hantverkarna, kan tänka mig att utföra det själv, om det är möjligt.
Vid uterumsbygget så blev det en "liten" miss av hantverkarna,dörrpartiet, skjutdörrar, på 2,70 m når inte ner till betongplattan, som uterummet står på, det är ca 1cm mellanrum . Vill inte ha mellarummet kvar pga drag, div djur kommer in samt att även en del växter kommer inkrypande under dörpartiet. Hur gör man för att få bästa lösningen på detta problem ?
Vill inte ha tillbaka hantverkarna, kan tänka mig att utföra det själv, om det är möjligt.
En bild underlättar alltid.
Sitter golvskenan fastskruvad med distanser i betongen nu?
Kan det va ett alternativ att beställa plåtar från en plåtslagare som du kan skruva i golvskenan och fylla hålrummet med fogskum?
Sitter golvskenan fastskruvad med distanser i betongen nu?
Kan det va ett alternativ att beställa plåtar från en plåtslagare som du kan skruva i golvskenan och fylla hålrummet med fogskum?
Miss?
Knappast en miss att dörrarna inte mår ner.
Man sätter de rakt på distanser för att underlaget sällan är rakt.
Sätt en plåt på utsidan och isolera under.
Eller skippa det ovan och köp:
https://www.biltema.se/bygg/beslag/fonsterbeslag/tatningslister/drevband-bg1-2000030745 som sväller ut och tar springorna.
Knappast en miss att dörrarna inte mår ner.
Man sätter de rakt på distanser för att underlaget sällan är rakt.
Sätt en plåt på utsidan och isolera under.
Eller skippa det ovan och köp:
https://www.biltema.se/bygg/beslag/fonsterbeslag/tatningslister/drevband-bg1-2000030745 som sväller ut och tar springorna.
Liknande trådar
-
Uterum spackel och sedan måla
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fixa uterummets stolpe som har fått rötangrepp?
Altan & Uteplats -
Hur ska man täta mellan panelvägg och uterums golv?
Altan & Uteplats -
Hur tätar man bäst uterumstak mot putsad fasad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Gårdsmakeover!Det eskalerade lite..😅Altan/Gabioner/Uterum var tanken
Socialt & Projekt