Har varit i kontakt med både brand och Byggnämd i kommunen men inget händer. Allt började för ett års sen med att det flyttade in en ny granne till en industrifastighet som startade en träindustri . Tidigare livsmedelindustri. (Taxerad än idag som det)Fastighet ligger utanför detaljplan men det finns en del villor i anslutning till industrin. Problemet nu har blivit buller samt flera tusen trä pallar som bunkras upp längs min tomt. ca 30m lång. Står ända upp till mitt garage/lager/plank/träd. Kan detta vara tillåtet av hänsende brandskydd? Det svar jag fick av brandmästaren i kommunen var att MIN fastighet ligger fel?? Den har legat här sen 1926 och jag bott här i 25år. Grannen kom i fjor. När jag flyttade hit så var lager tomten en gräsmatta nu bara en rykande grusplan :(. vad ska jag göra?? Har pratat med grannen men han skiter i det:( Bryr sig inte om Svenskar lagar tydligen :( . Känns inte bra att sova längre pga brandrisken som finns. Samt om jag vill sälja så finns det ingen köpare som vill bosätta sig intill detta :(. Mvh Mats Stor hög med träpallar staplade utomhus nära byggnader vid en industrifastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpallar staplade i högar intill ett garage på en industrifastighet.
Skapa konto
Stapel med träpallar på en industrifastighet sedd från en angränsande tomt med träplank.
Skapa konto

Trist med förfulningen av ditt närområde. Fast jag är inte riktigt med på vad som gör det så brandfarligt. Lastpallarna i sig är väl inte värre än att bo granne med vad som helst som kan brinna, men inte riskerar att självantända. Eller vad missar jag? Är det någon annan verksamhet hos grannen som gör att brandrisken ökar?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.