tyvärr har man väldigt långtgående undersökningsplikt - dvs saker som det hade gå att upptäcka eller att ana sig till utan att behöva bryta sönder något, är det upp till köparen att upptäcka. att reklamera ett lägenhetsköp pga undermålig renovering är nog inget du kommer få nån större respons på

• Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Nej, väl medveten om detta. Det var inte de tråden handlade om

S
Nova.J Nova.J skrev:
Vadå låt säljaren vara? Enligt mäklaren och jurist så skall jsg reklamera fel till sökaren direkt.

Varför är du otrevlig? Jag sköter mitt eget, tack så mycket. Jag har köpt en lägenhet som bla har elfel. Min diskmaskin gav mej igår en stöt, så diskmaskinen är strömförande. Säljaren kan ju sköta ditt då och fixa till skit han "förbättrade" i lägenheten innan flytt
är det otrevligt att be dig ta ansvar för ditt eget boende??

du fick en stöt av diskmaskinen i DITT boende, då ringer du en elektriker och får problemet åtgärdat...

S SueCia skrev:

du fick en stöt av diskmaskinen i DITT boende, då ringer du en elektriker och får problemet åtgärdat...
Så om han renoverar ett kök inför försäljning, säljer lghten så ska köparen rätta till felen med el och vatten? Logiskt :crysmile: speciellt när han påstår att allt är gjort enligt lagar och regler. Jo tjena

• Gilla
morotjos
  • Laddar…
S
Nova.J Nova.J skrev:
Så om hsg renoverar ett kök, säljer lghten så ska köparen rätta till felen? Logiskt :crysmile:
hsg?

självklart ligger felavhjälpningen på ditt ansvar, du har väl inte flyttat in i en hyresrätt??

T
S SueCia skrev:

Eller hur? Det är ju TS själv som är otrevlig och aggressiv i sin ton.

Det är ju inte ett dolt fel precis och tydligen hade TS ögonbindel på sig under visningen och vem fan bryr sig om ett sketet laminatgolv, riv upp skiten och lägg dit ett nytt om det nu stör dig.

Var jag otrevlig nu?:rolleyes:

• Gilla
  • Haha
tobbe9012 och 1 till
  • Laddar…
S
Nova.J Nova.J skrev:
Så om han renoverar ett kök inför försäljning, säljer lghten så ska köparen rätta till felen med el och vatten? Logiskt :crysmile: speciellt när han påstår att allt är gjort enligt lagar och regler. Jo tjena
varför hittade du inte felen när du utförde din undersökningsplikt då?

• Wow
Nova.J
  • Laddar…
Den vad de kommet till golvet och jag vill prata med säljaren är väl min ensak. Behöver inga spydiga kommentarer om att sköta mitt.

Kanske så får han reda på att man inte lägger golv på detta viset och lär sej något. Eller så är drt firma. Har han inte betalt räkningen kan han ju med säga att han inte är nöjd.

Oavsett var var jag orolig för skarvarna.

Sköt du ditt så sköter jag mitt (y):D

T tank77 skrev:
Eller hur? Det är ju TS själv som är otrevlig och aggressiv i sin ton.

Det är ju inte ett dolt fel precis och tydligen hade TS ögonbindel på sig under visningen och vem fan bryr sig om ett sketet laminatgolv, riv upp skiten och lägg dit ett nytt om det nu stör dig.

Var jag otrevlig nu?:rolleyes:
Oerhört otrevlig :crysmile:;)

Absolut. Jag kan ha ögonbindel hemma så är de löst 

Skämt å sido. Läs vad tråden handlade om. :p

Nova.J Nova.J skrev:
Nej, väl medveten om detta. Det var inte de tråden handlade om
okej då är svaret: plocka upp golvet, lägg om det. antagligen är det inget som kommer att "hända" om du inte gör det, förutom att det ser fult ut.

Det svaren var det första jag fick . Tack! :)

S
Nova.J Nova.J skrev:
Det svaren var det första jag fick . Tack! :)
o sen ser du till att beställa elektriker omgående för att fixa diskmaskinen. I ett absolut värsta scenarie dör någon och då är det garanterat ditt ansvar.

• Haha
Nova.J
  • Laddar…
Du tycker knte att firman eller personen som installerat köket har ansvar? Utan det är jag som bott i lghten en dag som har ansvaret :sweat:

Ja, för nu äger du lägenheten (ja, i den mån man kan säga så om en bostadsrätt) och har upptäckt detta problem. Då är det ditt ansvar att åtgärda det. Du kan ju kolla med ditt försäkringsbolag om de kan hjälpa dig, och du kan ju försöka få säljaren att betala något (jag tror inte säljaren går med på det), men det är fortfarande ditt ansvar.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vadå mitt ansvar. Konstigt att ni säger en sak och mäklare jurister en sak.

El och vatten jag inte installerat kan knappast vara mitt ansvar.

• Gilla
Alex1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.