Det finns många färdiga köksluckor att ladda ner från 3D warehouse
som kan kompletteras med ett mönster

Har du ett mönster på en bild kan den läggas på luckan.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Har dom gjort om det här programet så man inte längre kan ladda ner å rita på datorn?
 
B
Redigerat:
2018 finns ju också...
 
B
L Lazzeman skrev:
2018 finns ju också...
Men Pro-versionen är väl inte gratis?
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
B breakman skrev:
Men Pro-versionen är väl inte gratis?
Ja just det, såg inte att det var Pro
 
Är det bara jag som tycker att den "nya" sketchup är skräp?
Dom tar ganska så bra betalt för licens, tänkte köpa men inte för dom pengarna.

Vill ha det simpelt program på datorn med div tilläg som man har laddat ner..
 
Som med nästan alla program så måste man lansera billigt eller gratis tills man har en bas. Sen är ju enstaka licenser inget man bygger företag på utan abonnemang där pengarna kommer hela tiden. Jag har köpt Sketchup pro för en billig peng för 4 år sen och använder fortfarande den, tyvärr så blir 3d warehouse lidande då jag inte får tag i vettiga modeller längre. Men har man köpt till rendering och lite annat så sitter man ju där.

Börjar bli lite trött på Trimble / google, eller vem det nu är som gör programmet. Låser ute de som köpt för att håva in mer cash. Tyvärr men så är tydligen verkligheten.
 
Google sålde produkten till Trimble för 7 år sedan.

Sketchup Make, dvs gratisprogrammet man installerar på datorn, finns fortfarande att ladda ner. Även om det inte uppdateras längre tycker jag att det är bättre än den nya webversionen.

Man får kanske börja lära sig Fusion 3d istället.
 
useless useless skrev:
Google sålde produkten till Trimble för 7 år sedan.

Sketchup Make, dvs gratisprogrammet man installerar på datorn, finns fortfarande att ladda ner. Även om det inte uppdateras längre tycker jag att det är bättre än den nya webversionen.

Man får kanske börja lära sig Fusion 3d istället.

Efter lite letande så hitta jag en licens på nätet som gick ut sep nästa år:) så nu har man 2017 PRO... ett tag till
 
Den där webversionen är verkligen rutten. Har ni aktuella förslag på andra gratis(eller så gott som gratis) alternativ som inte är för tunga att komma igång med?
 
B
h-man h-man skrev:
Den där webversionen är verkligen rutten. Har ni aktuella förslag på andra gratis(eller så gott som gratis) alternativ som inte är för tunga att komma igång med?
Skippa webberversionen och kör den äldre klienten för Windows?
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Sorry. Jag hade otur när jag tänkte. Jag har bara tillgång till jobbdator där jag inte kan installera någon mjukvara. Så jag kan varken köra äldre vers av Sketchup eller andra alternativ. Nu började jag pilla med ett projekt webversionen och har kommit för långt för att orka börja om. Istället för göra en riktig ritning med egna komponenter, snygga lager osv så har jag nu ännu ett projekt ritat på frihand :) Nån som kan tipsa om följande i webversionen?
- vända riktning på material. Tex skulle Fencing Wood Old bli representativ panel om jag kunde vrida den 90gr...
-hur ändra storlek på ritade objekt. Tex om jag har ritat en rektangel och vill göra den bredare. Det borde gå att typ markera två hörnor och dra men jag har inte knäckt gåtan

Tacksam för tips
 
Kan man inte spara en kopia av ett projekt med nytt namn? Jag har ritat upp ett befintligt hus för bygglovsansökan. Nu vill jag göra ändringar i projektet för att rita upp hur jag tänkt att det ska se ut. Går det inte att spara originalprojektet så att jag har två versioner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.