Hej vi ska lägga klinkersgolv i hallen och nu har jag läst att man inte kan gå på golvet förrän det har gått ett dygn. Någon som vet hur hårt man måste hålla på den regeln? Vi har bara en utgång så det är oundvikligt att gå på golvet och dessutom har vi en stor hund som behöver komma ut ett par ggr per dag. :-/
Mvh Tinha

Näe det är inte speciellt långt så en tjock skiva skulle kunna fungera. Lägenheten är så dumt planerad att för att ta sig runt måste man gå genom hallen.
Att binda hunden ute är inget alternativ. :)
Tack för svaret!

När vi la klinkers i hela bottenvåningen använde ett speciell klinkers fix som torkar på 5 timmar.
Efter det gick det jätte bra att gå på golvet. ;D

Köptes på Bauhaus.

Lägg halva hallen. Gå på det olagda. Nästa dag gå på det lagda och lägg resten.

Foga tredje dagen och lägg en skiva över och gå på den alternativt foga halva i taget oxå.

Hej!
Tack för alla alternativ. Var och kollade på Bauhaus idag och de sa att det som torkade fortast var flytspackel (tror det hette så). Var det de som ni använde Sweli?

Rapid torkar snabbast och dyrast. Har jag bråttom spacklar jag med Ardex ArduRapid A45 som blandas på varmt kranvatten.

Har man osis hinner man inte få ut det :D

Sen på med värmefläkt och vänta tills det är torrt på någon timma (beroende på tjocklek förstås)

Tinha skrev:
Hej!
Tack för alla alternativ. Var och kollade på Bauhaus idag och de sa att det som torkade fortast var flytspackel (tror det hette så). Var det de som ni använde Sweli?
Det är precis den vi använde ;D
Det som är bra är att det är lättarbetat och torkar snabbt.
Vi har lagt 100 kvm golv med den och det har fungerat kanon.

Sweli, nu vill vi se lite interiörbilder, golven, badrummet, lilltoan, köket - allt! Har du kopplat upp dig??

::)

Plastic Padding :surprised: Då blir det nog billigare att ta in på hotell med hela familjen :D

• Gilla
Lennart D
  • Laddar…
..sen är det nog bäst att bo kvar där ett par år medan fenoler och xylener occh annat skit ska lämna golvet. ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.