R Rönnis skrev:
[bild]
Jag har också ärvt en hammare.. Fast min ser lite mer använd ut. Kan det vara en Estwing tro?
/T
Ser så ut, kolla i änden av handtaget. (y)
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Jävlar vad den såg ny och fräsch ut dock!
Fruns morfars..
Och han snickrade väldigt sparsamt på den här sidan millennieskiftet.
Graverad så den har nog varit semiprydnad. :thinking:
 
Jag snubblade över dessa två på loppis...
Hade ingen smal tång upptäckte jag och en orörd raspfil från Nicholson med Luna-klistermärke var lite för svårt att lämna kvar!
Oanvänd Nicholson raspfil i förpackning bredvid gul och svart tång mot textilbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fario och 5 till
  • Laddar…
Skaffade vinkelgrunka, hade inte råd med originalet. Men den känns stabil.
Grå metallvinkelhållare märkt "FESTOOL" mot träbakgrund, ser ny och robust ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelanordning och styrskena från Festool ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jac och 7 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Skaffade vinkelgrunka, hade inte råd med originalet. Men den känns stabil.
[bild]
[bild]
Är troligen jag som inte är tillräckligt insatt men jag tycker den ser väldigt original ut?
 
bulleribock bulleribock skrev:
Skaffade vinkelgrunka, hade inte råd med originalet. Men den känns stabil.
[bild]
[bild]
Festools grunka är väl samma som "originalet", bara tillverkad på licens i Tyskland. Står ju till och med TSO på klämman.

Hur exakt är den?
Jag har funderat på den udda formen i bakkanten. Vad är meningen med den egentligen? Kan man på något sätt använda den för att såga 45graders vinklar?
 
Tyvärr inte till mig, men till min sambos svåger.
 
  • Två nya Estwing-hammare med blått grepp och klistermärken, en 28 oz och en 24 oz, på en mörk yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
P
P pyro skrev:
Festools grunka är väl samma som "originalet", bara tillverkad på licens i Tyskland. Står ju till och med TSO på klämman.

Hur exakt är den?
Jag har funderat på den udda formen i bakkanten. Vad är meningen med den egentligen? Kan man på något sätt använda den för att såga 45graders vinklar?
Nej den är för att man ska kunna använda en till på skenan upptill.. den vanliga har bara en vinkel och då kan man inte ha den på andra sidan.GRS-16-PE-NextGen-06__60835.1582355839.jpg
 
P pleqtiz skrev:
Nej den är för att man ska kunna använda en till på skenan upptill.. den vanliga har bara en vinkel och då kan man inte ha den på andra sidan.[bild]
Ok. Det svarar delvis på min fråga, men jag kan ju fortfarande inte släppa tanken på varför den inte bara är rektangulär. Men det kanske bara är en designgrej. Bara mitt huvud som tänker att den udda formen måste ha en mer praktisk funktion.
 
P
P pyro skrev:
Ok. Det svarar delvis på min fråga, men jag kan ju fortfarande inte släppa tanken på varför den inte bara är rektangulär. Men det kanske bara är en designgrej. Bara mitt huvud som tänker att den udda formen måste ha en mer praktisk funktion.
Denna recension kanske ger svar :)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Denna recension kanske ger svar :)
[media]
Tack. Svaret var alltså att underlätta att hålla den på plats. En inte allt för oviktig detalj.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tack @DennisCA (om jag minns rätt?) för tips om PEC kombinationsvinklar via ebay :D
[bild]

Även ”tack” till Postmord för leveransen :cry:
[bild]
Slutet gott, allting gott! Fick en reservdel levererad tillsammans med en längre utbyteslinjal :D
Reservdel i förpackning märkt "Replacement Screw Assemb..." bredvid en utsträckt metallinjal på ett träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
Härligt att de löste sig! Jag köpte en lika dan efter tips från Dennis. Dock är kalibreringen på gradskivan missvisande. Annars helt ok. Hur pass bra stämmer din?
 
Björn Melander Björn Melander skrev:
Härligt att de löste sig! Jag köpte en lika dan efter tips från Dennis. Dock är kalibreringen på gradskivan missvisande. Annars helt ok. Hur pass bra stämmer din?
Jag har inte använt den ännu, såg den mest som en ganska opraktisk gimmick. Vad är smidigaste sättet att kontrollera den tror du, rita en 90, 53, 27-triangel och se om sidorna blir tre-fyra-fem kanske? Har en digital mätare från Lidl och någon Linex-gradskiva men dem litar jag nog inte på som referens.
 
Olfa-kniven känns riktigt bra. Jag hoppas den kan vara svaret på frågan vi alla sällt oss.
Olfa-kniv i förpackning bredvid sågklinga och blad på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jonmo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.