10 279 läst · 17 svar
10k läst
17 svar
Innertak
Sida 1 av 2
Vad ska man välja för tak, jag har tänkt mig vanligt Gips, men har insett att det tar för mycket tid med spackling o målning, plus att de e svårt att få perfekt, har nu kollat lite på Elittak deras släta vita skivor, har nån någon erfarenhet av deras tak eller någon annan takbeläggning, kanske gipsplank eller liknande, hur mycket jobb, respektive skiva e det med tanke på spackling o målning?
jag skulle också rekomendera träpanel själv valde jag ohyvlad och målade en gång innan jag satte upp den har satt upp ca:40m2 kan nog säga att det går snabbare, än att sätta gips med allt arbete det för med sig. det går både snabbt o är roligt att sätta upp om man har en dyckert pistol vill säga annars är det la bara att hyra en. och sedan är det ju bara att måla en gång efter då du målar igen dyckert hålen sen är det klart. lycka till....
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
En fråga ang innertak och tex elittak. Om du ska har spottar i taket, vad blir snyggast? Att lägga gips eller plattor? ???
smaksak helt klart, har ju spotar i badrumstaket, bara gips, och spotar i köket, elittak, ser inte illa ut nåt av dom, o jag kan personligen inte säga att ja tycker att gipsen e snyggare heller, nu kom ju visserligen mina spotar i elittaket precis symetriskt mellan skarverna, så de ser helt okej ut
Tack för alla goda råd! Det blir gips i alla fall. Det blir nog snyggast om man har spotar i taket så slipper man fundera på hur man ska få det snyggt med skarvar osv.
Fast det är ju rätt mycket jobb med att få det snyggt med gips också ..helt klart... :
Fast det är ju rätt mycket jobb med att få det snyggt med gips också ..helt klart... :