Provkörde Frankenkärran lite på lunchen för att se att den inte bara är dödssnygg utan fungerar i praktiken också. Nästa steg blir rostskydd och lackning.
 
  • En handdriven skottkärra med blå och gul färg samt slitage, står i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anpassad kärra med blå och gul konstruktion som provkörs på gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson och 6 till
  • Laddar…
Och så ett glamour shot. Grön fick det bli.
En nyligen målad grön skottkärra står på en trätrall utomhus i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 22 till
  • Laddar…
Gjort en prototyp på en spånhuv för kant/profilfräsning. Ville ogärna ha en huv runt hela maskinen för att få ventilationshålen i det fria och gärna se in i utrymmet...

Prototyp av en träkonstruerad spånhuv för fräsning med synlig fräsdisk och ansluten dammutsugsslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Prototyp av spånhuv för kant/profilfräsning monterad kring verktyg med synlig fräs och ventilationshål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första testet verkar lovande, knappt något på golvet under fräsen...
 
  • Gilla
Stibbadrill och 3 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Gjort en prototyp på en spånhuv för kant/profilfräsning. Ville ogärna ha en huv runt hela maskinen för att få ventilationshålen i det fria och gärna se in i utrymmet...

[bild] [bild]

Första testet verkar lovande, knappt något på golvet under fräsen...
Kant o profilfräsning kan du väl i 99% av fallen suga från ovansidan på fräsbordet.?

Edit. Aha, det va två huvar...
 
Så trodde jag också varvid den första huven kom till, den gjorde en vansinnig skillnad på det fina dammet men det där Fredud-stålet för avrundning kastade ner en ansenlig mängd spån på golvet. Kan eventuellt ha med att göra att jag inte har rätt storlek på insats men jag tror inte det hjälper heller...
 
Mindre insats o stålet "begravet i anhållet" har jag inte haft problem alls att suga via vanliga fräsbordsanhållshålet. Funkar dock bara så länge man inte ska fräsa konkava former (som isåfall krockar med anhållet).
 
Hetsad av @Ola C så var jag ju tvungen att slutföra ett projekt..eller ja, en bit på väg att slutföra iallafall :)
Uppgrävd jord och grästorvor i en trädgård, del av ett pågående byggprojekt initierat av användaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Snabbt ner med knölarna så blir det potatis till midsommar!
 
stigen stigen skrev:
Snabbt ner med knölarna så blir det potatis till midsommar!
De ligger redan och gror i köket, ska planteras ut så fort de kommit en bit till :)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hetsad av @Ola C så var jag ju tvungen att slutföra ett projekt..eller ja, en bit på väg att slutföra iallafall :)
[bild]
Ja det blev ju fint. Muren i bakgrunden ser lite sné ut, ska du inte stapla om den?
 
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Ett litet dyrkset av ett torkarblad!
Istället för att sitta och småäta framför tvn om kvällarna.
Hänglås med handgjorda dyrkverktyg på träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Lås in snacksen! ;)
 
Needas Needas skrev:
Ett litet dyrkset av ett torkarblad!
Istället för att sitta och småäta framför tvn om kvällarna.
[bild]
Byta jobbinriktning? :thinking:
 
Ola C Ola C skrev:
Ja det blev ju fint. Muren i bakgrunden ser lite sné ut, ska du inte stapla om den?
Alltså... Vet inte hur ni definierar saker i Skåne.. men här i gbg så är alltså en mur vanligtvis byggd av sten..högen med jord i bakgrunden ska självklart upp på högen med jord i förgrunden.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Alltså... Vet inte hur ni definierar saker i Skåne.. men här i gbg så är alltså en mur vanligtvis byggd av sten..högen med jord i bakgrunden ska självklart upp på högen med jord i förgrunden.
Haha va fan, ser ju nu det är stenformade jordkuber:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.