Yes, den är köpt på Claes Ohlsson 2019
 
R
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Yes, den är köpt på Claes Ohlsson 2019
fast maskinen är 2015 års modell enligt serienummret....
 
R RalleB skrev:
fast maskinen är 2015 års modell enligt serienummret....
Det är mycket möjligt, jag fick den väldigt billigt på utförsäljning :)
 
R
Och du har kollat så det fysiskt finns en USB ingång? Om den har det så maila supporten(y)
 
R RalleB skrev:
Och du har kollat så det fysiskt finns en USB ingång? Om den har det så maila supporten(y)
Japp usb finns, jag har haft isär maskinen i molekyler sen tidigare. Har försökt maila via Worx webbformulär men det fungerar inte. Har du någon bra mailadress att testa med?
 
Så har min Åke plötsligt fått för sig vara utom arbetsområde. Ser på displayen att främre sensorer är "X" men allt annat verkar funka som hjul, lutning etc, så det är väl bara att byta sensorpaket fram då?

Har kollat laddaren och den ger ström som den ska, ca 12V mellan pinnarna, tills man sätter voltmeter på, då blir det ca 33v, LED lyser rött. Efter en stund går den ner till 12 V igen och LED slocknar (Lyser inte grönt längre, verkar vara ett ben som är korroderat på LED'en.) Verkar funka som den ska.
 
M MacMelmac skrev:
Testa:

[länk]

V.5.24
Hej
Tack så hemskt mycket.
Jag har v. 0.87, kan det stämma?
 
Ja, men då måste den stått länge i lager, tror jag hade v.2.82 eller nått innan jag la in denna nya.
Tror (kan nån bekräfta) att man hoppade över ett antal versioner när man lanserade nya klippare, därav version 5...
 
Upptäckte nu att en svart kabel var av vid "laddningsflärparna" inne i senosorpaketet. Det rör ju sig hela tiden där så de nöts sönder. Tror att det bara är en tidsfråga innan de andra går sönder så lika bra att beställa ett nytt paket.
 
M MacMelmac skrev:
Upptäckte nu att en svart kabel var av vid "laddningsflärparna" inne i senosorpaketet. Det rör ju sig hela tiden där så de nöts sönder. Tror att det bara är en tidsfråga innan de andra går sönder så lika bra att beställa ett nytt paket.
Går rätt lätt att löda dom, förespråkar det innan byte. Jag lagade min 2 gånger innan så mkt annat var slitet så det var dags för en ny frontsensor
 
M MacMelmac skrev:
Ja, men då måste den stått länge i lager, tror jag hade v.2.82 eller nått innan jag la in denna nya.
Tror (kan nån bekräfta) att man hoppade över ett antal versioner när man lanserade nya klippare, därav version 5...
Aha, ok.
Var inne på Classe idag och till min förvåning säljer de fortfarande denna klippare, serienumret börjar dessutom på 2015...

6995 tar de, är det billigt eller dyrt tro?
 
G ekaa88 skrev:
Går rätt lätt att löda dom, förespråkar det innan byte. Jag lagade min 2 gånger innan så mkt annat var slitet så det var dags för en ny frontsensor
Menar du att sensorerna ballar ur bara för att den ena flärpen har tappat en svart kabel? Försökte faktiskt löda ihop den men min lödstation verkar helt kass, smälter lödtennet på spetsen men inte i kablarna.
 
Nu har jag bytt, fortfarande kryss på frontsensorerna och "utanför arbetsområde"

Är det kabeln som strular?
 
M MacMelmac skrev:
Nu har jag bytt, fortfarande kryss på frontsensorerna och "utanför arbetsområde"

Är det kabeln som strular?
Vänt på polerna vid laddaren? Korsat kabeln vid en "ö"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.