Hej
Är det någon som limmat på en ny matta på den gamla?
Detta gäller filtmatta, och istället för att ta bort den gamla mattan som tydligen kan vara problematiskt.
Vad ska jag isåfall använda för lim?
Tacksam för tips och råd.
Mvh Lasse.
Är det någon som limmat på en ny matta på den gamla?
Detta gäller filtmatta, och istället för att ta bort den gamla mattan som tydligen kan vara problematiskt.
Vad ska jag isåfall använda för lim?
Tacksam för tips och råd.
Mvh Lasse.
Vad är problemet att ta bort den gamla?
Lyckas du spara de gamla bitarna så har du bra mallar att måtta ut de nya som du sen limmar på.
Lyckas du spara de gamla bitarna så har du bra mallar att måtta ut de nya som du sen limmar på.
Så här ser en trapprenovering ut.
Övrigt är mer eller mindre fusk
https://www.lundbergs.com/sv-se/guider/renovera-trappan
Övrigt är mer eller mindre fusk
https://www.lundbergs.com/sv-se/guider/renovera-trappan
Är det den gamla eller nya mattan som är filt?I Icalasse skrev:
Nej givetvis inte säljare utan bara mycket nöjd med den renovering jag själv gjorde och den tidigare hala furutrappen blev snygg och bra och inte hal. Vissa målar sin trappsteg och blir återigen hal.S Stuff skrev:
Var några år sedan och ser fortfarande ny ut. Ek i stegen är hållbara.
Lätt att hålla ren och hållbar. Jag oljar in stegen igen med några års mellanrum
Jag har sedan satt dit belysning under varje steg och får en trapp som blev ännu bättre att gå i när det är mörkt.
Moderator
· Stockholm
· 52 376 inlägg
Jag tog bort ett par tråkiga inlägg.
/moderator
/moderator
Moderator
· Stockholm
· 52 376 inlägg
Och vad är det för underlag du vill limma på?
optimum skrev:Nej givetvis inte säljare utan bara mycket nöjd med den renovering jag själv gjorde och den tidigare hala furutrappen blev snygg och bra och inte hal. Vissa målar sin trappsteg och blir återigen hal.
Lätt att hålla ren och hållbar. Jag oljar in stegen igen med några års mellanrum
Jag har sedan satt dit belysning under varje steg och får en trapp som blev ännu bättre att gå i när det är mörkt.
Nöjd ska du vara. Jättefint resultat. Jag ska själv göra en liknande trapprenovering inom kort. Såg bara inte anledningen till att kalla andra sätt att göra det på för fusk. Det är väl upp till var och en att själv välja hur man vill ha sin trappa?optimum skrev:Nej givetvis inte säljare utan bara mycket nöjd med den renovering jag själv gjorde och den tidigare hala furutrappen blev snygg och bra och inte hal. Vissa målar sin trappsteg och blir återigen hal.