E Ezcobar skrev:
Ska vi göra om tråden till lite mer kolfiber och cykel så har jag några fina bilder att bidra med!
Bygg en hus-cykel I kolfiber. Den tråden skulle troligen bli poppis (och godkänd ;)).
 
Ola C Ola C skrev:
Nä, folk har redan gjort försök att cykelspamma forumet o blivit ombedda att krypa tillbaka till happymtb...eller happyride som det heter numera.
Det tänkte jag ta full fart och strunta i när jag kommer igång med mitt lastcykelbygge i long John-stil. Ni är alla härmed varnade :p
 
  • Gilla
snuttekudden och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det tänkte jag ta full fart och strunta i när jag kommer igång med mitt lastcykelbygge i long John-stil. Ni är alla härmed varnade :p
Ja den kan du nog smyga in med hänvisning till forumkategorin "fordon"...
 
Rätt lugnt idag. Igår hade vi en vild praktikant som hade glömt bort det här med galvanisk korrosion och lyckats svetsa fast en sadelstång i en cykelram...

"Men det är väl bara att borra lite i någon av era maskiner? Hur svårt kan det vara? Om du bara ställer in maskinen så klarar jag mig själv sen, jag kan det här med att cykla o borra!" suck...det tar ett par minuter sen börjar det..."Jag slår här på mojängen mer borren lossnar inte"...."Jag behöver den andra pelarborrmaskinen med" "VA?!? håller du på att uppgradera den andra pelarborren bara för att jag har mobbat dig för att den snurrar för länge?! Precis idag när jag ska borra i båda maskinerna samtidigt?"....

Jaja, det slutade relativt bra, bara 3 verktyg tillbakalagda på fel plats, inga nycklar stulna och inga (upptäckta) pranks.

Tröja har han långt kvar till dock....

:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 8 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja den kan du nog smyga in med hänvisning till forumkategorin "fordon"...
Det har du rätt i. Högst sannolikt kommer det vara en del verktyg och maskiner inblandade också.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Rätt lugnt idag. Igår hade vi en vild praktikant som hade glömt bort det här med galvanisk korrosion och lyckats svetsa fast en sadelstång i en cykelram...

"Men det är väl bara att borra lite i någon av era maskiner? Hur svårt kan det vara? Om du bara ställer in maskinen så klarar jag mig själv sen, jag kan det här med att cykla o borra!" suck...det tar ett par minuter sen börjar det..."Jag slår här på mojängen mer borren lossnar inte"...."Jag behöver den andra pelarborrmaskinen med" "VA?!? håller du på att uppgradera den andra pelarborren bara för att jag har mobbat dig för att den snurrar för länge?! Precis idag när jag ska borra i båda maskinerna samtidigt?"....

Jaja, det slutade relativt bra, bara 3 verktyg tillbakalagda på fel plats, inga nycklar stulna och inga (upptäckta) pranks.

Tröja har han långt kvar till dock....

:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Du glömde nämna att denna praktikant på fri hand måttade in ramuppspänningen inom 0.2 grader lodrätt och 0.2mm koncentricitet.... Att en del verktyg sen hamna fel kan bero på att "någon" skulle plocka fram varenda möjlig mätpryl ur gömmorna istället för att lita på mitt ögonmått o börja borra:)
 
Ola C Ola C skrev:
Du glömde nämna att denna praktikant på fri hand måttade in ramuppspänningen inom 0.2 grader lodrätt och 0.2mm koncentricitet.... Att en del verktyg sen hamna fel kan bero på att "någon" skulle plocka fram varenda möjlig mätpryl ur gömmorna istället för att lita på mitt ögonmått o börja borra:)
Ja, konstigt att jag inte litar på killen som svetsar fast sin sadelstång i cykeln.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
jsoderholm47 och 6 till
  • Laddar…
Den 40-åriga trotjänaren gav upp, cresent-jordfräsen. Trodde briggs o stratton var odödliga :oops:. Plockade isär med den nya Bacho-satsen som blivit en favorit :D. Insugsventilen har fastnat i öppet läge och går inte att rubba. Desssutom har ventillyftaren gått av men stötstången ser ut att kunna röra sig.

Är det ens lönt att försöka jaga reservdelar? Bortsett från en drivrem också så är det inget fel på fräsen.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ja, konstigt att jag inte litar på killen som svetsar fast sin sadelstång i cykeln.
Konstigt jag tycker killen som kallar sadelstolpe för "sadelstång" är en pajas.
 
Redigerat:
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Konstigt jag tycker killen som kallar sadelstolpe för "sadelstång" är en pajas.
Hahaha, nu påminner du om någon. Vad saker och ting heter är extremt noga, vad man kan i praktiken....tja inte så noga:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Arg
  • Haha
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Tröja har han långt kvar till dock....
Ja just det. Du vet att jag redan har en tröja, väntar bara på att tillräckligt högtidligt tillfälle ska infinna sig för att bära den offentligt.

Edit. Ja den e lite smutsig, den extraknäcker som trasa vid cykelmek:geek:

#battle

Vit tröja med texten "Sliparebackens FULSNICKERI" och fläckar, använd som trasa för cykelreparationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
jonko och 11 till
  • Laddar…
Brukar gå bra att få fram delar till briggs&Stratton.
Du behöver ha med motorns personnr.
Model.
Type.
Code.

Står instansat på fläktkåpan.

När jag jobbade i branschen beställde vi B&S delar av Agergårds maskin i Karlstad.

//AA
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S saiter skrev:
Brukar gå bra att få fram delar till briggs&Stratton.
Du behöver ha med motorns personnr.
Model.
Type.
Code.

Står instansat på fläktkåpan.

När jag jobbade i branschen beställde vi B&S delar av Agergårds maskin i Karlstad.

//AA
Lysande tack! Ska försöka plocka isär motorn ikväll.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja just det. Du vet att jag redan har en tröja, väntar bara på att tillräckligt högtidligt tillfälle ska infinna sig för att bära den offentligt.

Edit. Ja den e lite smutsig, den extraknäcker som trasa vid cykelmek:geek:

#battle

[bild]
Haha, jag borde aldrig har gett mig in på detta. Hur kan man vinna mot någon som imiterar ens tröja (typ) för att han inte fick en egen?!? Jag får ta det som smicker helt enkelt.
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Alltså vad jag gjort stämmer väl inte, det är mina verktyg som jobbat! Den ena råttfällan kom hem med en ny fångst 10min efter han käkat upp den förra, driftig kisse det där:cool:
Svartvit katt på en gräsmatta med en fångad mus i munnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den andra är väl mer som finverktyg man inte riktigt använder utan mer har som prydnad (gårdagens bild kanske är bäst att tillägga;))
Katt som vilar på en persons ben med ett glas på bordet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten uppdatering från mitt inlägg med dagens verktygsinköp från i somras...
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-403#post-3361257
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.