S
optimum optimum skrev:
Allt är relativt
Jag tycker 500-600 kr per månad är helt ok för ett Verisure larm med tillhörande tjänst

Det finns rökare som tycker cigaretter åt dem för 1800 kr per månad är helt ok.
Smaken är som baken delad.

Verisure skulle inte vara så stora om kunderna inte vore så nöjda med dem.
Ni som inte gillar Verisure har troligen något annat larm eller inget alls och då är ni nöjda.
Tänk vad bra att alla är nöjda.
fast du har ju inte heller ett larm ifall du har verisure, så du är nöjd med att betala 590 i månaden för ingenting? :O
 
optimum
S SueCia skrev:
fast du har ju inte heller ett larm ifall du har verisure, så du är nöjd med att betala 590 i månaden för ingenting? :O
Kommer du med lösa påståenden får du förklara varför annars är det bara trams.
 
S
optimum optimum skrev:
Kommer du med lösa påståenden får du förklara varför annars är det bara trams.
installatören av ditt larm vet till 99% inte ens vad en SIAkod är eller hur man dubbelbalanserar en detektor.

du ger fritt främmande människor fullständigt tillträde till ditt hem där de kan se i kamerorna när du inte är hemma, och då utan att bli loggade ta sig in i huset och göra vad de vill.

dessutom har du haft verisure i x antal år så det har redan kostat dig enorma pengar, och du ska dessutom fortsätta betala.

mitt larm kostade 5-10 000 i en engångskostnad, sen 100kr för simkortet per år, och det bästa av allt är att mitt larm är oändligt mycket bättre än dina trådlösa hobbyprylar.

Jag har nått svagt minne av att du dessutom betalade mer förrra året? Har siffror kring 800kr i minnet, kanske är fel person dock.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
S SueCia skrev:
du ger fritt främmande människor fullständigt tillträde till ditt hem där de kan se i kamerorna när du inte är hemma, och då utan att bli loggade ta sig in i huset och göra vad de vill.
Verisure får tillgång till kameran EFTER att larmet har utlöst. De kan inte se något innan. Jag vet att du svara med att de visst kan se det när de vill och då svarar jag med att man aldrig varit på månen.
 
S
K korthoga skrev:
Verisure får tillgång till kameran EFTER att larmet har utlöst. De kan inte se något innan. Jag vet att du svara med att de visst kan se det när de vill och då svarar jag med att man aldrig varit på månen.
klart som fan de kan se kamerorna när de vill, bra försök med självmålet dock
 
S
optimum optimum skrev:
Det var inte det du skrev. Du påstod att Verisure inte är ett larm.

Du får gärna gilla ditt larm och skit i att anklaga andra som har Verisure och är nöjda.
Verisure har inte tillträde till mitt hem.

Strunta i vad jag betalar för det inte det bu började med dessutom min ensak.

Fortsätter du kommer jag anmäla dig för att du är otrevlig.
Så du har inte gett verisure nyckel till ditt hem? Vad ska väktaren då göra vid larm? :)

Du dyker upp i alla trådar och fullständigt hypar Verisures hobbyprodukter, jag känner att jag behöver leverera en kontrast till detta då det faktiskt kan gå så illa att du påverkar någon till att köpa hobbyprodukter till ett pris långt mkt högre än premiumsegmentet ligger i.. kanske då i tron om att de köper ett bra larm, vilket vi nog kan vara överens om att det inte är jämfört med t.ex DSC, SPC, galaxy med mera.

Rapportera mig för att min åsikt är raka motsatsen till din?
 
Släpp detta nu, det är som med allt annat. Det finns alltid både bättre och sämre produkter! Det ena passar för den ena parten, det andra för den andra parten. Det ena måste inte utesluta det andra... Konkurrens och mångsidighet är bra!

@SueCia , kan lova dig att många är nöjda med Verisure och långt ifrån alla är intresserade av att lägga tid och energi på att köpa egna prylar och mecka. Verisure brukar få bra i tester och jag kan bara instämma att det är ingen dålig produkt, men i mitt fall tycker jag den är för dyr för vad du får. Det är en enkel, tillförlitlig och konsumentvänlig produkt. Omän överprissatt... Passar många, men inte alla!

@optimum , Samma här, fast omvänt! Verisure är knappast bäst! Finns garanterat bättre alternativ, och billigare. men långt ifrån alla behöver det för att skydda sin tv....Vill tjuvarna in kan jag lova dig att det inte spelar någon roll om det står Verisure på dörren eller SPC!

När jag skaffade Verisure, var jag först in på att köpa ett eget larm! Jag kollade runt som bara den och visste väl ungefär vad jag ville ha. Men det är som med all annan elektronik, det är en djungel och tar extremt mycket tid. När Verisure sedan kom och knackade på dörren och gav mig ett pris på typ 300kr/mån så är det klart att dom fick mig. Enkelt och billigt och jag kunde börja tänka på annat!

Men idag 5år senare när vi är uppe i nästan 600kr och dom inte ens ska ha min nyckel längre för att dom ska slippa göra invändiga kontroller för att spara pengar. Så börjar jag tröttna..... så enkelt är det!

Men vad jag ska ha istället, det har jag inte en jäkla susning om! :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Älska
djac och 7 till
  • Laddar…
K korthoga skrev:
Vi flyttade till ett nytt boende och fortsatte med Verisure där. Efter sex månader sade den som flyttat in i vårt gamla boende upp sitt Verisure. Verisure skickade då deras nyckel till min nya adress.
Så helt plötsligt hade jag en nyckel till ett boende jag inte längre bodde i och som jag visste var utan larm. Jag mailade dem och sa att det inte var ok. Särskilt då jag sagt åt dem när vi bytte larm att jag hade en nyckel i mitt namn som de skulle skriva över på den nya ägaren.
Verisure såg inget problem i det utan bad mig istället kontakta den nya ägaren och lämna över nyckeln.
Bra säkerhet.
Så vad jag kan se av vissa så betalar de runt 7000 kr om året för en oseriös firma som tycker att du som före detta ägare skall lämna nyckeln till den rättmätige ägaren.
Om du nu skulle vara en tjuv och du nu vet att huset möjligtvis är larmlöst och vet när nya ägaren är på jobbet. Så kan du ju tömma huset i princip.
Vems ansvar blir det då?
Tar verisure ansvar om någon av deras anlitade väktare är oärlig och tömmer ens hus?

Här anser jag det helt lönlöst att betala 7000 kr för ett larm. Om mitt larm som går på simkort skulle utlösa så är jag snabbare hemma än en väktare är på plats. (jobbar ändå 40 minuter hemifrån)
Finns bara väktare vid 2000 i byn när butikerna stänger.
Annars brukar de ta runt en timme vid "akut" larm för de att köra 12 km :D
 
  • Gilla
SueCia
  • Laddar…
S
optimum optimum skrev:
Nyckel återlämnad. Gjordes för ca 1 år sedan efter Verisures inrådan.
Nej de kommer inte in i vårt hus.

Har du inte rätt uppgifter tycker jag du ska låta bli att hacka på ett av Sveriges mest omtyckta larm.

Jag vet inte vad som driver dig men vänligen ge faen i att hacka mer skit om detta väl fungerande larm med tillhörande tjänster.

Jag är utbildad i elektronik och kan programmera mikrokontrollers och större datorer. Skulle kunna bygga ett eget larm från grunden men inte aktuellt när det redan finns fungerande system. Dessutom med en snygg design och tillhörande support.

Så vänligen gå och kacka i något annat forum.
Vad som driver mig? Vad är det som driver dig? Du och jag är ytterst på skalan åt olika håll, du hypar Verisure likt ingenting, och jag sågar det, jag ber inte dig hålla käften för det, så kan du visa lite respekt åt andra hållet också kanske?
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
B Bylow skrev:
506:- i mån efter sista höjningen, ringde och sa upp det idag och dom sänkte direkt till 360:- i mån men sa upp det endå.

Dom sa att det kostar 1500:- att "låsa" upp appen för att köra det lokalt sen stämmer det?

Har yale doorman med smartmodul som idag larmar av när man låser upp, kommer det funka i framtiden med när man kör larmet lokalt?
Idag ringde en ny försäljare från Verisure och erbjöd mig forsätta på samma avtal, dvs obundet men 3mån uppsägning för 279:- i månaden.
 
  • Gilla
fredl
  • Laddar…
D
B Bylow skrev:
Idag ringde en ny försäljare från Verisure och erbjöd mig forsätta på samma avtal, dvs obundet men 3mån uppsägning för 279:- i månaden.
Rätt intressant, jag ligger väl i mitten på skalan, dvs jag tror Verisure är ungefär lika bra eller dåliga som många andra och har helt klart en plan på att ta mig ur och ersätta med något som är både billigare och bättre men tiden räcker liksom inte riktigt till. Har funderat på att säga upp, antingen får jag ett bättre pris och stannar ett tag till, eller så får jag plötsligt press på mig att fixa ett alternativ...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
D
C crazytok skrev:
Släpp detta nu, det är som med allt annat. Det finns alltid både bättre och sämre produkter! Det ena passar för den ena parten, det andra för den andra parten. Det ena måste inte utesluta det andra... Konkurrens och mångsidighet är bra!

@SueCia , kan lova dig att många är nöjda med Verisure och långt ifrån alla är intresserade av att lägga tid och energi på att köpa egna prylar och mecka. Verisure brukar få bra i tester och jag kan bara instämma att det är ingen dålig produkt, men i mitt fall tycker jag den är för dyr för vad du får. Det är en enkel, tillförlitlig och konsumentvänlig produkt. Omän överprissatt... Passar många, men inte alla!

@optimum , Samma här, fast omvänt! Verisure är knappast bäst! Finns garanterat bättre alternativ, och billigare. men långt ifrån alla behöver det för att skydda sin tv....Vill tjuvarna in kan jag lova dig att det inte spelar någon roll om det står Verisure på dörren eller SPC!

När jag skaffade Verisure, var jag först in på att köpa ett eget larm! Jag kollade runt som bara den och visste väl ungefär vad jag ville ha. Men det är som med all annan elektronik, det är en djungel och tar extremt mycket tid. När Verisure sedan kom och knackade på dörren och gav mig ett pris på typ 300kr/mån så är det klart att dom fick mig. Enkelt och billigt och jag kunde börja tänka på annat!

Men idag 5år senare när vi är uppe i nästan 600kr och dom inte ens ska ha min nyckel längre för att dom ska slippa göra invändiga kontroller för att spara pengar. Så börjar jag tröttna..... så enkelt är det!

Men vad jag ska ha istället, det har jag inte en jäkla susning om! :rolleyes:
Nä, vi sitter kanske i samma båt, vad ska man ha annars? Finns många larm som ger mig ungefär samma som Verisure men om jag ska ta jobbet att byta vill jag ta ett steg framåt, framförallt integrationen med andra komponenter inom hemautomation känns som ett naturligt förbättringsområde. Varför ska man köra Verisures oerhört fula och klumpiga (ja det tycker jag verkligen) strömbrytare när man redan har andra tekniker installerade, bara ett litet exempel.
 
H
kodrod skrev:
Hej,


Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad


Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
Skulle aldrig välja det bolaget. Har en släkting som HAR använt dem. De fick inbrott och Verisure skulle komma efter 5 minuter sa de, Verisure dök aldrig upp. Mina släktingar avslutade samarbetet omg. med dem!
 
Som referens. Mitt egna larm med avtal hos Nokas kostar mig 65kr per månad plus moms oavsett antal detektorer.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
myrn myrn skrev:
Som referens. Mitt egna larm med avtal hos Nokas kostar mig 65kr per månad plus moms oavsett antal detektorer.
Vänder dom sig även till privatpersoner? Vad kostar utryckningar? Kollade på Avarns (som dom verkar heta nu) hemsida men såg inget om pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.