Svart bit av gummi-packning på träunderlag som potentiellt kommer från en tvättmaskins avloppspump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart bit av gummi-packning på träunderlag som potentiellt kommer från en tvättmaskins avloppspump.
Skapa konto
Hej,
Maskinen går som den ska genom hela tvättcykeln fram tills det är dags att centrifugera och tömma ut vatten, då tänds ”clean pump”.
Jag har gjort rent luddfiltret på framsidan, rensat avloppet och rengjort slangen som går till avloppet. När det inte hjälpte hittade jag en bit av en packning som satt i impellern, nån som har en aning var den har suttit, hör den ihop med avloppspumpen? Min tanke är att byta pump, men frågan är om det är nån mer bekymmer som har med packningen att göra? Tacksam för info och ideer!
Svart halvcirkelformad gummipackning på trägolv, misstänkt från en tvättmaskin.
Skapa konto

mvh Magnus

A
nu ser jag inte storleken men
det enda stället en sådan packning finns i tvättmaskiner är runt trumaxlen för att täta mot lager.
men din maskin har nog en packbox pressad i baljan
fast vem vet?
annars tror jag inte att den tillhör din maskin

Svart måttband med mätrörelse från 2 till 4 tum på ett träbord, troligtvis ett objekt från en tvättmaskin.
Skapa konto
Ok, tack för svar. Jag tror den kommit från maskinen, tvättmaskinen tillhör min farmor och det där känns inte som nåt som hon råkar ha i fickan, och hänger med i tvätten av misstag.

A
Japp den sitter på trumaxlen

sök på
481231019144

så ser du hela kittet

vanligt fel på dessa att lagret rasar

A
bara packningen
481073085033
men lagret är troligen skadat

A
är det på drivhjulssidan så vill dom att man byter hela gavlen
(skitjobb)
480111104401

A
kanske bäst att byta båda sidor när man ändå är på G.

Tack för svaret! Det förklarar saken. Då maskinen inte kostar så mycket blir det nog en ny maskin istället. Sen kanske jag fixar till denna i efterhand om lusten infinner sig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.