Jag har ett sorgebarn till badrum. Det finns toalett och badkar så ingen dusch direkt på golv eller så.
Jag tänkte snygga till med klinker på våtrumsmattan. Det känns stabilt, men är spånskivor under vet jag.
Min tanke är att använda elastisk fogmassa för att fästa och mellan plattorna.
På väggarna någon snygg tapet med några lager klarlack.

Golvet och väggarna är garanterat helt täta.

Men är golvet görbart amatörmässigt sett? Förstår att ett proffs aldrig skulle godkänna en sådan lösning.

Man kan göra så men det är inte rätt!
Farsan kaklade badrummet på befintlig våtrumsmatta för ett antal år sedan. Det har funkat, toalett och badkar som ingen använder... Han har i och för sig betong under...

• Gilla
Bergsgård
  • Laddar…
:)
Tackar. Värt att testa i alla fall kanske.

BirgitS
Fixet man fäster klinkern med är rätt aggressivt och kan luckra upp plastmattan så att den tappar sin förmåga att hålla tätt.

Jag föreslår att du sparar pengarna för klinkern till en riktig renovering och är färgen på mattan alltför avskyvärd så prova att måla den.

• Gilla
Bergsgård
  • Laddar…
Är det bara spån under kommer det ganska säkert inte hålla för klinkern, skulle inte gjort så om det va mitt.

• Gilla
Bergsgård
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fixet man fäster klinkern med är rätt aggressivt och kan luckra upp plastmattan så att den tappar sin förmåga att hålla tätt.

Jag föreslår att du sparar pengarna för klinkern till en riktig renovering och är färgen på mattan alltför avskyvärd så prova att måla den.
Kanske kan måla golvet och sedan nöja mig med tapetseringen kanske.

Någon som har tips på bra färg till våtrumsmattan. Jag målade på våtrumsmattan med våtrumsfärg, men den är inte helt blank och hård så att säga. Så har du damm på strumpor eller fötter blir det stora avtryck. :/

BirgitS
Det finns flera trådar i forumet där olika medlemmar har målat med våtrumsfärg utan problem men med vissa mattor verkar det fungera dåligt. Men om du menar att du har målat idag så bör du nog vänta tills i morgon innan du vet säkert hur det blir.

BirgitS BirgitS skrev:
Det finns flera trådar i forumet där olika medlemmar har målat med våtrumsfärg utan problem men med vissa mattor verkar det fungera dåligt. Men om du menar att du har målat idag så bör du nog vänta tills i morgon innan du vet säkert hur det blir.
Det var månader sedan. Ska kolla trådarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.