Det räcker att du drar åt den för hand, med handske..
Var noga med att använda skyddsglasögon då dom ofta släpper mycket strån då dom är nya!
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
A
Ja,brukar också räcka att dra fast utan nycklar för hand,glöm dock inte skyddsglasögonen:cool:

Edit: jag blev tydligen ett eko.....
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Två snabba svar en fredagkväll. Jag tackar så mycket.
 
Viktigt med säkerhetsanvisningar!

Varningsdekal på en vit maskindel med texten "DANGER - NOT ONLY WILL THIS KILL YOU, IT WILL HURT THE WHOLE TIME YOU’RE DYING".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Viktigt med säkerhetsanvisningar!

[bild]
Har du gjort skylten/klistermärket själv eller var kan man köpa? Såna där vill jag också ha! :D
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Har du gjort skylten/klistermärket själv eller var kan man köpa? Såna där vill jag också ha! :D
https://www.etsy.com/se-en/shop/AvEwerkz Mannen med så mycket slang att jag är tvungen att koncentrera mig för att förstå vad f*n människan säger i sina videos :crysmile:
 
  • Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Cheesen
Frun jobbar hemifrån som det verkar någon månad till... Så hon har beställt ett skrivbord... Köpte några bänkskivor på brädgården igår som nu blir Quick & Dirty skrivbordsskiva. Hurtsar och ben från Ikea ligger i nått uthus sen tidigare.
Fick putsa maskinhyvlade kanten rätt rejält dock.. var mindre jobb på kanten som jag sågade med cirkelsågen.
En uppsamling av ljusa träspån i en blå behållare, resultatet av arbete med att anpassa en skrivbordskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlade träbänkskivor som ligger på golvet, avsedda att bli ett hemmagjort skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlad bänkskiva av trä under konstruktion med tvingar och verktyg, förberedd för att skapas till skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska bara längden kapas, kantfräsas, lite puts och vax så är det klart.
 
  • Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Fick putsa maskinhyvlade kanten rätt rejält dock.. var mindre jobb på kanten som jag sågade med cirkelsågen.
Jag rensågar maskinkanten för det brukar skilja några mm från rakt över skivans längd och det kan vara ganska viktigt senare beroende på vad materialet ska bli. Vid uppkapning i kortare bitar blir dessa annars olika bredd vilket ställer till det med dominofogning.
 
Har kapat björkved både igår och idag.

Elektrisk motorsåg på en skottkärra fylld med nykapade björkvedsstockar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Jag rensågar maskinkanten för det brukar skilja några mm från rakt över skivans längd och det kan vara ganska viktigt senare beroende på vad materialet ska bli. Vid uppkapning i kortare bitar blir dessa annars olika bredd vilket ställer till det med dominofogning.
Jo några sådana problem har jag inte då jag inte har någon domino i verkstaden..
Sedan så använde jag kanten jag skulle limma som anhåll när jag klöv fram biten som skulle dit
 
Fick slänga ihop en ny trappa till mamma så att hon inte slår ihjäl sig på den gamla som va skruttig redan när vi flyttade in för 24 år sen Nybyggd trätrappa utanför ett hus med verktyg och skruvar på stegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd enkel trätrappa placerad på gräsmatta för säkrare tillgång till hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Har också slängt in verkstadsinredningen från min gamla bil efter att ha haft den nya i snart 2 år. Upptäckte också att en t-staklåda står som gjutet i ena facket, kan bara flyttas genom att lyfta rakt upp helt utan spel i sidoväg. Verkstadsinredning med flera lådor monterad i ett skåpbils innerutrymme bredvid en blå låda och en Makita radio.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadsinredning i skåpbil med lådor, hyllor och en radio på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En T-STAK verktygslåda placerad exakt i hyllfacket av en fordonshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snuttekudden och 3 till
  • Laddar…
Den enes skräp den andres skatt (eller slott i detta fall)
Överblivet material från spånsugsbygget fick bli ett pappa - barn projekt.
Kreativt slott byggt av kartonger med utklippta fönster, barnprojekt gjort av återvunnet material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 11 till
  • Laddar…
Rickard.
P Prodigys skrev:
Upptäckte också att en t-staklåda står som gjutet
Dewalts lådor är faktiskt riktigt jäkla bra och värda att sparas. Har en ovana att kvadda alla mina lådor så jag snodde chefens överblivna låda efter en cirkelsåg (tror jag) och 2 år senare och den är fortfarande hel och den används dagligen. Har ingenting från dewalt inuti den dock :)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Dewalts lådor är faktiskt riktigt jäkla bra och värda att sparas. Har en ovana att kvadda alla mina lådor så jag snodde chefens överblivna låda efter en cirkelsåg (tror jag) och 2 år senare och den är fortfarande hel och den används dagligen. Har ingenting från dewalt inuti den dock :)
Då får vi hoppas att den håller för sällangrejor som domkraften för reservhjul, varningstriangel, startkablar mm.
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.