Måste bara fråga vad ni andra har betalat för matjord när ni har anlagt er trädgård.

Jag ringde ett större företag här där jag bor och bad om en offert. Fick veta att ett (1) lastbilsflak med matjord skulle kosta 6200 kr + moms och inklusive utkörning (2 mil). För fyra flak ville dom ha 25 000 k + moms.

Är detta normala priser? Jag fick en chock, ett flak skulle ju alltså kosta nästan 8000kr.

• Gilla
Försöker Fixa Själv
  • Laddar…

Bästa svaret

Köpte i veckan, 192+moms/ton (Sweroc) inkl lev.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Faceb00k
  • Laddar…
Vi hittade en firma som körde ut jord till oss för 3700kr per lastbilsflak inkl moms

Det låter definitivt som ett rövarpris med tanke på det väldigt korta transportsträckan, kan det vara så att de är de enda i trakten som säljer jord?

Storstad med omnejd som här brukar gräsmattejord ligga på ca 3000-3500kr/lass, planteringsjord lite dyrare.

• Gilla
Beida
  • Laddar…
P Per_Eriksson skrev:
Det låter definitivt som ett rövarpris med tanke på det väldigt korta transportsträckan, kan det vara så att de är de enda i trakten som säljer jord?

Storstad med omnejd som här brukar gräsmattejord ligga på ca 3000-3500kr/lass, planteringsjord lite dyrare.
Vi hittade andra som höll lite schystare priser, en tog 4600kr/lass inkl utkörning och moms och en annan 3700kr/lass inkl utkörning och moms. Det finns jord. Umeå är detta.

Hej Catherine! Ska också inhandla jord här i Umeå området. Vilka var det som hade dom priserna ? :)

Mvh Max

M mclovin77 skrev:
Hej Catherine! Ska också inhandla jord här i Umeå området. Vilka var det som hade dom priserna ? :)

Mvh Max
jag skickar ett pm till dig!

H
Brukar ge 2000 för ett lass färdigt levererat

Lokal firma 6km bort ca 2kubik för 900kr skulle kostat 1100 om han inte hade varit försenad och känt sig skyldig :)

H
Oj va dyrt

Glöm inte bort att priset för bilen är i princip samma oavsett om ni ska ha 1kubik eller ett fullt flak.

H
Betalar 200 kr kubiken färdigt levererat.
150 om jag hämtar själv

Även om du bara beställer en kubik?

Den leverantören skulle jag haft i krokarna.

H
Nu har ja dock inte beställt 1 kubik men har beställt 3 kubik för 600

Ruskigt bra pris i mina ögon, tror inte någon skulle starta lastbilen för de summorna här.

• Gilla
faf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.