51 454 läst · 45 svar
51k läst
45 svar
Pris matjord?
Sida 1 av 4
Husägare
· Västerbottens län
· 777 inlägg
Måste bara fråga vad ni andra har betalat för matjord när ni har anlagt er trädgård.
Jag ringde ett större företag här där jag bor och bad om en offert. Fick veta att ett (1) lastbilsflak med matjord skulle kosta 6200 kr + moms och inklusive utkörning (2 mil). För fyra flak ville dom ha 25 000 k + moms.
Är detta normala priser? Jag fick en chock, ett flak skulle ju alltså kosta nästan 8000kr.
Jag ringde ett större företag här där jag bor och bad om en offert. Fick veta att ett (1) lastbilsflak med matjord skulle kosta 6200 kr + moms och inklusive utkörning (2 mil). För fyra flak ville dom ha 25 000 k + moms.
Är detta normala priser? Jag fick en chock, ett flak skulle ju alltså kosta nästan 8000kr.
Husägare
· Västerbottens län
· 777 inlägg
Vi hittade en firma som körde ut jord till oss för 3700kr per lastbilsflak inkl moms
Det låter definitivt som ett rövarpris med tanke på det väldigt korta transportsträckan, kan det vara så att de är de enda i trakten som säljer jord?
Storstad med omnejd som här brukar gräsmattejord ligga på ca 3000-3500kr/lass, planteringsjord lite dyrare.
Storstad med omnejd som här brukar gräsmattejord ligga på ca 3000-3500kr/lass, planteringsjord lite dyrare.
Husägare
· Västerbottens län
· 777 inlägg
Vi hittade andra som höll lite schystare priser, en tog 4600kr/lass inkl utkörning och moms och en annan 3700kr/lass inkl utkörning och moms. Det finns jord. Umeå är detta.P Per_Eriksson skrev:
Husägare
· Västerbottens län
· 777 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Glöm inte bort att priset för bilen är i princip samma oavsett om ni ska ha 1kubik eller ett fullt flak.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Även om du bara beställer en kubik?
Den leverantören skulle jag haft i krokarna.
Den leverantören skulle jag haft i krokarna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Ruskigt bra pris i mina ögon, tror inte någon skulle starta lastbilen för de summorna här.