Hehe, faktiskt inte. Blev medlem igår.
Arkitektoniska ritningar av ett hus med olika vyer och fasadplaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mr_ebbot
  • Laddar…
Henrik Nan Henrik Nan skrev:
Hehe, faktiskt inte. Blev medlem igår.
[bild]
I see! Men då förväntar jag mig halvt om halvt en tråd om detta.. this is right up my lane i intresse så att säga :ok::D

Så, nu ska jag hejda mig med offtopic :rofl:

Hej,

Hur har det gått för er som har byggt med Superwood?

Är just i fas att byta vår panel.

Mvh,
Joakim

W
J joabor12 skrev:
Hej,

Hur har det gått för er som har byggt med Superwood?
Är just i fas att byta vår panel
Mvh,
Joakim
Jag har precis monterat klart min: @kygelvillan på instagram.

Kvaliteten är typ lika som vilken panel som helst, lite slarvhylvat här och där. Kan hända att det är mindre stora fula kvistar.
Den krympte rätt mycket så det är noga med att täcka hela paketet så det inte torkar.
Jag är nöjd överlag.
Det mest intressanta är att se hur den håller över tid.
Jag kommer inte behandla min så den kommer vara så utsatt den bara kan bli.

Hej,

Vi är också klara.
Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Framförallt att det blir estetiskt mycket mer intressant än vanlig panel som alla kör idag.
Superwood finns i en uppsjö utförande som med fördel kan kombineras, stående, liggande. Varierande bredd och stil.

lite förvånad över att brädan är så pass känslig för stötar. Vi köpte färdigmålat (kol) från fabrik, skitsnygg där kvistar lyser igen. STORT minus är att det inte finns samma färg att köpa på burk. Närmsta träff är både svartare och täcker mer. Trist!!

hojta om du undrar något annat:)

Hej,

Jag tänkte också använda SW17 TETT men färdigmålad antingen zinc, kol eller tjära. Har du någon kontakt på Karl Hedin där du köpte panelen? Ja ringde dit och fick till svar att dom inte sålde Superwood.

Jävlig snyggt hus, blev nu lite sugen att köra ofärgad panel. Hur satte ni upp panelen? och finns det något annat att tänka på?

Mvh,
Joakim

Henrik Nan Henrik Nan skrev:
Hej,

Vi är också klara.
Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Framförallt att det blir estetiskt mycket mer intressant än vanlig panel som alla kör idag.
Superwood finns i en uppsjö utförande som med fördel kan kombineras, stående, liggande. Varierande bredd och stil.

lite förvånad över att brädan är så pass känslig för stötar. Vi köpte färdigmålat (kol) från fabrik, skitsnygg där kvistar lyser igen. STORT minus är att det inte finns samma färg att köpa på burk. Närmsta träff är både svartare och täcker mer. Trist!!

hojta om du undrar något annat:)
Hej,

Kol är en av de färger vi tittar på, ser nu att du bor i Stockholm. Finns det någon möjlighet att få komma förbi att kolla på huset?

Jag PM min mailadress så kan vi ta dialogen där, hoppas du tycker att det är ok.

Mvh,
Joakim

Sorry Henrik,

Fick för mig att du bodde i Stockholm.

Mvh,
Joakim

W
J joabor12 skrev:
Hej,

Jag tänkte också använda SW17 TETT men färdigmålad antingen zinc, kol eller tjära. Har du någon kontakt på Karl Hedin där du köpte panelen? Ja ringde dit och fick till svar att dom inte sålde Superwood.

Jävlig snyggt hus, blev nu lite sugen att köra ofärgad panel. Hur satte ni upp panelen? och finns det något annat att tänka på?

Mvh,
Joakim
Karl Hedin här hade inte heller sålt den tidigare, men dom ringde superwood och löste det. Så har dom gjort med varenda liten grej jag behövt. Dom har varit otroligt suportande.

Nä, jag satte upp den precis som vanlig panel, gerade varje Längdskarv, snörslog ett streck på spikläkten istället för på fasaden för att få spikraderna så raka som möjligt och inte få massa färg på fasden.
Sen med spont, om det går, så vill jag gärna ha streck längsgående med panelen typ varje meter för att snabbt märka om det barkar iväg åt något håll.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hej,

Nu har jag fått pris på Superwood via Optimera Värmdö som för övrigt är kanontrevliga och väldigt hjälpsamma. SW17TETT i antingen, svart, kol, tjära för 440 kr/kvm känns helt ok måste jag säga. Väntar på pris för 12 fönster, 3 altandörrar och virke för 100 kvm altan. Jag kunde även få med (givitvis mot ersättning) den färgen dom använder vid infärgning så att det blir exakt matchning om det behöver efterfixas ex. vid kapsnitten.

Gällande altanen så kommer jag att prova skruvade plintar www.slutagrav.se, fick ett pris på 27 400 kr för 35 plintar inklusive jobb, material (även borrning) vilket jag tycker låter hyfsat. Jag har tidigare själv grävt 18 plintar, det gör jag inte om fy fan vilket jävla jobb det var i den marken vi har (rötter och stenar i förbannelse).

Hej,

vi beställde inte exakt samma panel men betalade 600/kvm

tipps på trall!
Kolla Norska Kebony med Dold infästning! Blir guld! Underhållsfritt och jätte snyggt.
Har även panel.

Om det är så dyrt varför inte välja skiffer istället. Standardskiffer ca 450 kr kvm. Totalpris med metalläkt, krokar skarvplåtar 750 – 800 kr kvm. Garantera totalt underhållsfritt under din livstid och troligtvis även under dina barns livstid.

Husfasad klädd med skifferplattor, stora fönster, terrass och utsikt över sjö.
Skapa konto
Husfasad klädd med svart skiffer med stora fönsterpartier, utsikt mot vatten och natur.
Skapa konto

Skiffer är väldigt snyggt.
Gissar att det kokar ner till en smak fråga.
Vi kände att trä är mer levande och arkitektprofilerna gav det intrycket vi sökte.

• Gilla
splinter och 1 till
  • Laddar…
W wangefors skrev:
Jag har precis monterat klart min: @kygelvillan på instagram.

Kvaliteten är typ lika som vilken panel som helst, lite slarvhylvat här och där. Kan hända att det är mindre stora fula kvistar.
Den krympte rätt mycket så det är noga med att täcka hela paketet så det inte torkar.
Jag är nöjd överlag.
Det mest intressanta är att se hur den håller över tid.
Jag kommer inte behandla min så den kommer vara så utsatt den bara kan bli.
Förmodligen utdaterad tråd som ingen läser men gör ett försök. Vi är nyfikna på just omålad Superwood, hur har det gått för er @wangefors så här 2 år efter fasaden sattes upp? Verkar den hålla vad den lovar? Vilken panel har ni?

Hej,

Vet att ni frågar efter omålad panel men ger lite feedback på vår panel som beställdes i kol från fabrik. Har suttit uppe 2 år drygt & ser ut som den gjorde dagen vi satte upp den.
Många kommenterar panelen positiv just för att den är annorlunda i formspråket och sticker ut lite.
Har sagt det innan i tråden men gör det igen. Vi valde att spika med kullriga kamspik som tillför ytterligare en dimension.

Inte vad ni frågade men kanske kan ge något ändå. Lycka till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.