Är det någon som vet om Z-wave-modulen som finns till brittiska modeller funkar till Doorman? Om inte, är det någon som har hört något om en motsvarighet till Doorman? Jag vet att de har utannonserat "Yale Access module", men det hade varit gött att slippa ytterligare en brygga (och antagligen billigare). Jag kör Home Assistant och vill ha in det där så smidigt som möjligt.

Jag hade egentligen tänkt avvakta utvecklingen lite, men nu står jag inför ett byte av 3 st ytterdörrar. Jag har ett Yale Entr S på en dörr idag.
 
Yale entr s är säljstoppad iallafall men den engelska modulen ser ut att passa
 
Nope, den funkar inte. Jag köpte den för något år sedan i England och stoppade in den. Drog ur batteriet på några dagar och ingen möjlighet till kontakt. Du kan få den för 200 kr om du vill testa.
 
  • Gilla
Linus1868
  • Laddar…
ojje ojje skrev:
Nope, den funkar inte. Jag köpte den för något år sedan i England och stoppade in den. Drog ur batteriet på några dagar och ingen möjlighet till kontakt. Du kan få den för 200 kr om du vill testa.
Ok, klara besked. Tack! Jag tror att du får behålla den... ;)
 
Hämtade ut ett paket från assa idag, hoppas det gör skillnad!
Förpackning med Yale Doorman låshus på ett golv, avsett för förbättring av hemsäkerhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vårat V2N (med Verisure-modul) har börjat spela tre fallande toner då och då.
När det låser och låser upp är det ju tre toner
Låsa upp: Låg-Mellan-Hög
Låsa: Mellan-Hög-Låg (men enligt manualen ska det vara hög-mellan-låg = "ledsen")

Men nu säger det Hög-Mellan-Låg helt av sig självt ibland och det är lite kortare/snabbare toner. Nån som vet vad det är?
 
Redigerat:
J johfo skrev:
Vårat V2N (med Verisure-modul) har börjat spela tre fallande toner då och då.
När det låser och låser upp är det ju tre toner
Låsa upp: Låg-Mellan-Hög
Låsa: Mellan-Hög-Låg (men enligt manualen ska det vara hög-mellan-låg = "ledsen")

Men nu säger det Hög-Mellan-Låg helt av sig självt ibland och det är lite kortare/snabbare toner. Nån som vet vad det är?
I fredags förmiddag skickade låset inga signaler till Verisure för misslyckad låsning heller. Signaler för låsa och låsa upp med både vred, knappsats och remote funkade dock och loggades i appen. Misslyckad låsning kom dock aldrig in i historiken i appen.
Ringde Verisure kundtjänst och de förnekade att de skulle ha något systemfel för tillfället och hade inte hört talas om det felet innan.
På eftermiddagen i och i helgen när jag provocerade fram misslyckad låsning så fick jag dock in det i historiken och fick notiser och mail...
Skumt - undras om det också var låset som knasade eller om det ändå var Verisure som hade problem...?
 
Fick igår problem med mitt lås. Oavsett om jag försöker låsa inne eller ute så får jag en felsignal. Samma om dörren är öppen och jag trycker in översta trycket på låskistan.
Hör ifrån låset att något slår till precis som de låter när den ska låsa men istället låser den upp direkt och felsignalen kommer.

Jag tror att det är låskistan som gått i pension men finns de något sätt att kontrollera istället för att slänga ut 1500 spänn?

//Jimmy
 
Jag har exakt samma fel. Fått en ny låskista av assa jag ska byta när jag får en ledig dag
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har exakt samma fel. Fått en ny låskista av assa jag ska byta när jag får en ledig dag
Har du garanti kvar på ditt lås ?
 
Ja, det är ett år gammalt nu men har anmält det tidigt
 
P Pontus_b skrev:
Installerade ett Yale Doorman med tillhörande Smart Hub nyligen och har ett par frågor.Looks like the lock is a bit slow when unlocking. It takes about 3 seconds after tagging or entering code before unlocking. Is this normal?
Pontus I have the same lock and agree mine takes 3 seconds or so to unlock after putting the code in and pressing the * button. Its really poor as it confuses people (the whole point of using this lock is to be able to give people codes to use, eg we want to give ours to Airbnb guests without having to write them a whole manual!).

I noticed that this only happens when the lock also uses the smart hub, without smart hub its faster.

Did you ever manage to fix the issue? Will have to contact Yale about this.
 
Redigerat:
jasondainter jasondainter skrev:
Pontus I have the same lock and agree mine takes 3 seconds or so to unlock after putting the code in and pressing the * button. Its really poor as it confuses people (the whole point of using this lock is to be able to give people codes to use, eg we want to give ours to Airbnb guests without having to write them a whole manual!).

I noticed that this only happens when the lock also uses the smart hub, without smart hub its faster.

Did you ever manage to fix the issue? Will have to contact Yale about this.
Larma på larmet en gång och lås sedan upp som vanligt så kommer det fortare i fortsättningen.
 
L Linus1868 skrev:
Larma på larmet en gång och lås sedan upp som vanligt så kommer det fortare i fortsättningen.
Tack Linus men jag förstår inte, hur kan man "larma på larmet"?
 
Hej, jag tänkte höra om någon har samma problem som jag och kanske känner till lösning på det, ska maila supporten också.
Jag har ett Yale doorman och en Yale smart hub. Smarthubben piper sedan nån dag var 30e sekund och det står i appen att centralenheten är offline (Alla andra liknande saker hemma har kontakt med sina servrar (ex philips hue etc) och i routern ser jag att Yalen står som online. Låsets status verkar inte heller uppdateras i appen och det går inte låsa/låsa upp från appen.

Jag har testat att ta ur ström och nätverkskabel ur smart hubben och ställt switchen på off i 10 min för att sedan slå på den och koppla in sladdarna, men det är ändå samma sak, piper var 30e sekund.

Har haft liknande problem tidigare och då ringt supporten som guidade mig till ovan lösning, men denna gång hjälpte den inte.
Jag tycker det verkar vara väldigt mycket strul med Yale hubben då jag inte upplevt liknande problem med andra smarta hem enheter/hubbar, vad är era upplevelser?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.