Hämtat och rotslagit mina 15 rugosahybrider (7 olika sorter) i väntan på att jag ska plantera dem. :love:
 
  • Gilla
Rackartekla
  • Laddar…
Precis blivit färdig med monteringen av 60 meter staketreglar och sågar nu 500 staketspjälor... Men nu kom snön så får mysa lite framför öppna spisen istället :D
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Rackartekla Rackartekla skrev:
[bild] Idag har jag slutfört framsidan med hjälp av Ryobi. Vinst från en tävling här i våras.
Fint, men vad menar du att du har slutfört? :)
 
Rackartekla
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fint, men vad menar du att du har slutfört? :)
Jag menar att jag rensat mellan alla plattorna på dubbelcarporten och denna delen. Nu har jag börjat på baksidan - altanen. Jag köpte en Ryobi sopmaskin och den har varit till stor hjälp i detta arbetet.
 
Rackartekla Rackartekla skrev:
Jag menar att jag rensat mellan alla plattorna på dubbelcarporten och denna delen. Nu har jag börjat på baksidan - altanen. Jag köpte en Ryobi sopmaskin och den har varit till stor hjälp i detta arbetet.
Aha, jag fattar. Sopmaskin har jag aldrig hört talas om (annat än de som sopar gatorna menar jag), hur funkar en sån?
 
Rackartekla
Rackartekla Rackartekla skrev:
De hade en tävling här nyligen. Ryobi. Jag vann inte men köpte en egen och den underlättar verklige. [länk]
Spännande maskin. Antar att man kan ha god nytta av den om man har mycket stenläggning eller trädäck. (y)
 
  • Gilla
Rackartekla
  • Laddar…
Rackartekla
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Spännande maskin. Antar att man kan ha god nytta av den om man har mycket stenläggning eller trädäck. (y)
Ja verkligen. Rekommenderas.
 
En nyligen utgrävd stengång i en trädgård leder upp till en trappa med ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd stengång med ojämna stenplattor i en trädgård som leder upp till trätrappor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal stengång som har grävts fram i en trädgård med gräs och träd runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skottkärra full av jord och växtrester på en gräsmatta med buskage i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävt fram stengången upp till huset. Den hade inte fått nån kärlek på många år... Ska "foga" med lämpligt material, men det får ske en annan dag, nu är ryggen inte min bästa kompis. Visa bilaga 392349 Visa bilaga 392350 Visa bilaga 392351
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 12 till
  • Laddar…
Limmat stenarna runt nya utomhusodlingen. Ska fylla på mer jord och fräsa runt lite och sedan blir de lättodlade grödor som barnen gillar.
 
  • Växthus och en nybyggd odlingsbädd med limmade stenkanter, redo för plantering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 3 till
  • Laddar…
Förberett inför installation av automover. Grävd grop i trädgård med installationsspikar och verktyg förberedda för automoverstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grop i gräsmatta med stenplatta och kablar, redo för automover-installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grop i trädgård med betong och stenar, förberedd för installation av en automover.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 8 till
  • Laddar…
S
Igår och idag har skyfflat makadam från där växthus ska stå. Sen ska det tillbaka igen.:crysmile:

En trädgård med utspridd makadam och påbörjade förberedelser för växthusbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög av makadam på presenning i en trädgård, med skottkärra och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Häromdagen tänkte jag bara räta upp lillstugan lite.
Slutade med att jag höjde hela lite extra för att få ut bös som låg därunder sedan urminnes tider. Typ. Kanske. Lite blandat armeringsjärn i 150-160 cm längder, 6-20 mm. Lite järnrör. Några brädor. Men framförallt en massa kärnor från körsbäret intill med gnagda hål i... Så nu får grannskapets katter plats att komma in under och hålla efter naturen lite.
Och så hittade jag naturligtvis ännu mer övervuxna kantstenar i gräsmattan. Jaja, det är ju ändå rätt kul att leka arkeolog och utforska hur trädgården var anlagd i tidernas begynnelse.
Lillstuga som höjts för att rensa undan bråte, omgiven av trädgårdsredskap och upptäckta kantstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Häromdagen tänkte jag bara räta upp lillstugan lite.
Slutade med att jag höjde hela lite extra för att få ut bös som låg därunder sedan urminnes tider. Typ. Kanske. Lite blandat armeringsjärn i 150-160 cm längder, 6-20 mm. Lite järnrör. Några brädor. Men framförallt en massa kärnor från körsbäret intill med gnagda hål i... Så nu får grannskapets katter plats att komma in under och hålla efter naturen lite.
Och så hittade jag naturligtvis ännu mer övervuxna kantstenar i gräsmattan. Jaja, det är ju ändå rätt kul att leka arkeolog och utforska hur trädgården var anlagd i tidernas begynnelse.
[bild]
Precis. Så känner vi oss också (se inlägg 3835...)
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Precis. Så känner vi oss också (se inlägg 3835...)
Förra sommaren grävde jag fram kantstenar på uppfarten som blev 60 cm bredare lite plötsligt. Så jag kände igen mig i ditt inlägg. Jag skulle "bara" jämna till marken vid redskapsboden och plötsligt blev det ett lite större projekt... I höstas skulle jag lägga om gräsklipparens begränsningskabel och hittade att det var stenkantade bäddar framför lillstugan. Och runt det gamla äppelträdet. Och runt trädgårdslandet där rabarberna leker ogräs...
Så jag var inte helt överraskad när jag hittade ännu mer kantstenar kring björnbären. Det kan betyda att det finns stenar runt vinbären och det andra äppelträdet också. Den som petar med pinnar får se...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.