Svar: Mellan -1,5 - 46,5 °

En bordscirkelsåg kompletterar perfekt övrig utrustning som finns i mitt lilla 'maskin skafferi'.
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5

Alla karlarna på jobbet har sina egna maskiner så det hade varit gott att få en med, som dessutom är lite bättre och lite snyggare :)
 
Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °.

Motivering: I och med att jag varken har en cirkelsåg, bordscirkelsåg eller sänksåg så skulle denna Metabo TS 245 bordscirkelsåg välkomnas med öppna armar. I och med att jag ska hjälpa min farmor att renovera hennes uterum som byggdes på 80-talet kommer en del virke behöva sågas till för att få rätt dimensioner. Denna såg skulle då komma väl till pass.
 
svängningsområde -1,5 - 46,5 grader
Jag fick låna min numera avflyttade grannes bordscirkelsåg när han kände medlidande med mig och min kamp att passa in pärlspont i min hall förra sommaren. Jag hade aldrig testat en bordscirkelsåg tidigare så jag visste inte vilket verktyg jag alltid saknat! En otrolig maskin som dock kräver mycket respekt! En dröm att ha en egen!
 
1,5-46,5. Den maskinen hade trivts riktigt fint med mig o grabben när vi snickrar.
 
Svar: -1.5 till 46.5 grader.

Jag har, med facit i hand, varit i stort behov av en bordssåg i ungefär 11 år. Sen vi köpte vårt hus har jag renoverat det mesta av det minst en gång och vissa saker två. Jag har byggt vedbodar, altaner och allt möjligt och hankat mig fram med kap-/gersåg och vanlig cirkelsåg. Jag har insett behovet av bordssågen i varenda projekt (framförallt klyvning) men löst det krångligt och tidskrävande med cirkelsåg istället i tron att det är sista projektet som behovet finns och därför onödigt att köpa en dyr maskin.

Det är bara för mig att pudla, krypa till korset, erkänna mitt stora misstag, osv, osv... JAG BEHÖVER VERKLIGEN EN BORDSSÅG, HAR ALLTID BEHÖVT EN BORDSSÅG OCH KOMMER ALLTID BEHÖVA EN BORDSSÅG!!!
 
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Det hade varit perfekt med denna såg nu när vi har en lägenhet att renovera.
Vad gör man när dottern ska plugga på annan ort?!
Då får jag ordna en lägenhet till henne och göra i ordning den så den blir fin att bo i.
 
Redigerat:
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 grader

När TS 254 klyver en bräda,
kan den alla grannar bräda.

Ljudet av klingans skär,
får din grannes såg att bli kär.

Och när grannen ser allt ditt spån,
kommer hen känna sig som en fån.

Även om den är tyst,
blir den aldrig okysst!
 
  • Gilla
doublepeak
  • Laddar…
Svar: Metabo TS 254 kan svängas inom -1,5 och 46,5 grader

Många bra motiveringar. Jag hoppas att lotten avgör så att jag har en chans, om än liten, att vinna sågen.
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Jag renovera en äldre skolbyggnad till bostadshus. En Metabo bordssåg saknas verkligen och jag skulle har mycket nytta av den. Har hittills körd med en handsåg men vad mycket smidiare det skulle gå med proffsverktyg. Bifogad ser ni hur det ser ut just nu.
Hälsningar
Andreas
 
  • Renoveringsarbete i gammal skolbyggnad omvandlad till bostad med trägolv och verktyg utspridda.
Sågklingans svängningsområde är -1.5 - 46.5 grader.
Som snickarintresserad husägare, med lite projekt framför mig på hus, boda och tomten i sommar, vore ju denna ypperlig att äga. Tänk så praktisk lätt kunna flytta den dessutom, och slippa springa fram och tillbaka över tomten hela tiden.
 
Rätt svar är: -1,5 - 46,5 °

En såg som skulle komma väl till hands under kommande totalrenovering av vårt 70-talshus som skall ske under pappaledigheten.
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Jag har i nuläget en ombyggd Scheppach kombimaskin där jag har separerat såg och hyvel.
På sågdelen har jag en 3hk motor som efter elrenoveringen i huset har en konstig egenhet. Trots att den är avsäkrad med 3x10A som inte löser ut så ÄTER den jordfelsbrytare, även överdimensionerade JFB. Så jag har nu ett speciellt uttag utan JFB i källaren bara för sågen vilket inte är bra.

Jag avverḱade lite tallar o granar i höstas för att få virke till att bygga ut garaget till sommaren. Det virket ska jag låta sågas i block för senare kunna klyvsåga till lämpliga dimensioner, och då skulle det vara händigt med en såg som jag inte måste ansluta utan JFB.

Ja just det, höll på att glömma: Svängningsområdet för sågklingan: -1,5 - 46,5 °
 
Svar: användningsområde är -1,5 - 46,5 °

När man har fått nytillskott i familjen och bor i ett gammalt hus som har stora renoveringsbehov (kök och ett barnrum till den yngsta som kom nyss står närmast på agendan) så skulle det verkligen hjälpa både ekonomiskt och praktiskt med en riktig såg.
 
  • Gilla
Lippsson
  • Laddar…
Svar: -1,5 - 46,5 °
Det vore kanon med en sådan maskin. Har en gammal Metabo borrmaskin, en av mina trotjänare. Bra grejer! Har jobbat på verkstad med riktiga snickerimaskiner, men hemma saknar jag sådana resurser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.