På Metabo TS 254(245?) har sågklingan svängningsområde -1,5 - 46,5°.

Med en kotte som landar i Juli så måste jag bli klar med renoveringen av vardagsrum och barnrum innan dess. Annars får jag en väldigt arg sambo på halsen! Denna bordsåg hade hjälpt mig mycket i renoveringen och med Proffsmagasinets bra leveranser så har jag den snart i mitt hem! (y):)
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Vi köpte ett renoveringsobjekt i Tyresö 2015 med vår 4 månader gamla son. Har nu renoverat som en tok i fyra år och precis fått barn nummer 2 och 3 (tvillingar!). Och jag som tyckte att jag hade lite fritid innan... :)

På den minimala renoveringstid jag har nu behöver jag verktyg som effektiviserar och sparar tid. Därför behöver jag verkligen den portabla cirkelsågen från Metabo.

Nu. Snabbt!

Vänliga hälsningar
Daniel Björklund
 
Hej,
Sågklingans svängningsområde är -1,5 - 46,5 °

Min motivering till att jag behöver en Metabo portabel cirkelsåg TS 254 är att jag just nu
försöker uppfylla vår dröm att få till ett badrum av i vår timmerstuga på tomten. Har mätt och
mätt och nu är det snart dags för att såga. I vår äldre timmerstuga ser jag att det blir många vinklar
och vrår och vad vore då inte bättre än att ha en riktigt bra cirkelsåg.

Fredrik
 
Svar: -1,5 - 46,5 °

Bor i hus där ingenting är vinkelrätt eller rakt. vill kunna kapa rakt, så jag skiljer mig från alla tidigare som fixat med huset. Cirkelsågen är bra men inget precisionsinstrument. Vill lämna efter mig något bättre än det jag kom till.
 
Svar: klingans svängningsområde är -1,5 till 46,5 grader.

Jag har fått tagit över min mors hus efter henne. Hon har genom åren samlat på sig träd, buskar och blommor (över 400 arter). Jag skulle vilja bevara så mycket jag kan genom att bygga skydd för persikoträd, och såga till kanter och lådor till detta. Då kan mamma sitta i himlen och njuta av att hennes livsverk bevaras. Denna såg skulle hjälpa mig mycket!

/Max
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Svärfar fyller jämt och behöver en såg då de bygger om sitt sommarhus till permanent boende.
 
Rätt svar: -1,5 - 46,5 °
Med denna maskin kanske tom jag kan börja snickra hemma och tycka det är roligt :) Då hade maken blivit glad....
 
Rätt svar är: -1,5 - 46,5°

Att kunna göra raka längdskär är ju anledning nog till att vilja ha en sådan. Jag har det senaste halvåret sen första hussköpet slogs igenom sänkt mina krav på vad som är ett rakt skär. Gått från "det ska vara perfekt" till "äh, det duger säkert, får försöka tvinga lite i efterhand bara". Senaste plywooden jag kapade gjorde jag med en sticksåg och en 2"4? Ja, jag behöver nog inte säga mer än så, skulle vara coolt att bara kunna göra med perfekt resultat!
 
Svar:
Sågklingans svängningsområde -1,5 - 46,5 °

Då det skall renoveras hemma både invändigt och utvändigt så skulle den komma väl till pass.
Har inte hunnit att införskaffa mig alla verktyg som en händig husägare behöver. Och tid lär det ta med det då vi är nyblivna föräldrar och ekonomin med föräldraledighet inte är den bästa samt saker till den lille inte är gratis
Så skulle jag vinna denna så skulle den underlätta för oss i många många år framöver

/Alex
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Stort intresse för bygg och hemmafixa men nyligen avslutad utbildning och letande efter gård så är objekt som denna såg en dröm när pengarna är låsta på annat samt en bristvara.
 
J
-1,5 - 46,5 °

Herrejösses vilken smidig sak! En sån villhöver jag verkligen!
Just nu har jag en bordssåg, troligtvis från tidigt -80tal, som jag ärvt. Väger såpass mycket att det krävs två man för att flytta på den. Och ovanpå det har den 3-fasuttag vilket jag saknar i mitt garage.
Så just nu står sågen hos mina föräldrar, så varje gång jag har ett nytt projekt måste jag göra noggranna ritningar med kapmått på varje detalj, sen köra 2mil enkel väg för att såga upp allt och sen 2mil hem igen för att upptäcka att man mätt fel någonstans....
Hade ju varit rena drömmen med en sån här smidig liten sak! :D
 
Svar: Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Jag är gift med en perfektionist. Jag behöver all hjälp jag kan få för att göra henne nöjd.
 
Rätt svar är: -1,5 - 46,5 grader!

Jag står just inför två fina precisionsbyggen hemma, ett stort röststyrt whiskyskåp och byggande av inredning till mitt hembryggeri. Här skulle denna pjäs hjälpa till enorm då det kommer bli mycket kapande i diverse vinklar för att ro hem projekten med hyfsade slutresultat.
 
Klingans svängningsområde är:-1,5 - 46,5 °

Har en kollega med tummen mitt i handen som alltid ska fippla med sin vanliga handhållna cirkelsåg och nästan såga av fingrarna varje gång han ska klyva någonting. Vore ju smutt att kunna ge honom denna (så jag kan låna den också)!
 
Sågklingans svängningsområde är 1,5° - 46,5°

Jag har tidigare tyckt att en hemmarenoverare inte behöver en bordsåg men så började jag följa Darbin Orvar, Laura Kampf, Steve Ramsey och andra på Youtube. Jag förstod att det finns saker man kan göra med en bordsåg som jag aldrig tänkt på, som såga uttag för fogar och skapa egna not och fjäder när man vill byta panel på sitt sjuttiotalshus.

Se bilden när jag använder en vanlig simpel cirkelsåg för att såga till panel som efterliknar den gamla, tog en timme per bräda. Med en bordsåg som Metabo TS 254 hade det gått 10 ggr så snabbt och kanske blir jag då klar med garaget under 2020… Att jag kan ta den i bilen för att jobba på fritidshuset är ju guld. Vore skönt att slippa såga vagnstycken med japansåg på nästa trappa jag skall byta.

Om jag blir den lycklige att få en Metabo TS 254 så lovar jag att skapa en väl genomtänkt recension med bild och film som Metabo och Proffsmagasinet kan få använda sig av. En genomgång av hur en amatörmässig hemmarenoverare upplever maskinen, vad som är bra och kanske mindre genomtänkt. Och kanske blir jag ett sådant där hemmaproffs när jag jobbat med maskinen ett tag. :D

Användning av handhållen cirkelsåg för att skära träbräda längs en rätlinjig svart ledstång. Användning av cirkelsåg för att såga till träpanel, med vattenpass och arbetsbänk synliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.