A AndersS skrev:
;) Med dagens digitala hjälpmedel och skapande av sökbara register för släktforskning är det inga problem, när jag började var arkiv/mikrokort men idag har det exploderat digitalt.:cool:
Så vi hittar nog den "syndande" även efter namnbyte:)
Och historiskt är det enda knepiga de inflyttade till Stockholm som i många fall bytte namn och att Stockholm slutade använda husförhörslängder på senare delen av 1800-talet, men då får man pussla lite med Rotemansarkivet som gjordes 1878-1926 men även det digitaliserat med registerfunktioner.
Attans.. host.. ska tala om det för ”pappa”.. ;):D:p
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Det största problemet tycker jag verkar vara att byta mailadress... För oss var det så enkelt att den som använde mycket mail i jobbet slapp byta :) men vi hette också två jättevanliga son-namn, så det hade inte spelar så stor roll.
 
richardtenggren
Man behåller väl den gamla och vidarebefordrar allt från den gamla till den nya?
På mitt jobb är vi drygt femtusen som bytt mailadress de senaste veckorna då vi blivit ett nytt bolag.

Min sambo mailar nog mer än mig i jobbet, men kommer ändå att byta, jag förutsätter att hennes arbetsplats löser det på samma sätt.
 
Eller så gör man som en av mina tidigare chefer gjorde när en kollega gifte sig och ville byta efternamn i rullorna. Hon fick svaret "det kommer aldrig att hålla mellan er så jag ändrar inget".
Det var först flera år senare när chefen gick i pension som hon fick in sitt nya namn :crysmile:
 
  • Haha
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.