Vi har precis köpt en begagnad torktumlare på blocket och tvärdumma som vi är så testade vi den inte innan säljaren pep iväg. :-/ Nu står vi här med en maskin som ser tipptopp ut men där programvredet inte går att rubba. Vad sjutton kan det bero på? Kan vredet ha fastnat bara, och i så fall, är det värt att ta hem en servicetekniker som byter vredet?

Maskinen är en Electrolux Intuition EDC66150W.

/Elin

A
Troligtvis har axlen till vredet åkt ur en bit så att styrpinnen låser i styrningen
Ställ vredet klockan 12 och dra ur det så ser du vad jag menar

elinmariab elinmariab skrev:
Vi har precis köpt en begagnad torktumlare på blocket och tvärdumma som vi är så testade vi den inte innan säljaren pep iväg. :-/ Nu står vi här med en maskin som ser tipptopp ut men där programvredet inte går att rubba. Vad sjutton kan det bero på? Kan vredet ha fastnat bara, och i så fall, är det värt att ta hem en servicetekniker som byter vredet?

Maskinen är en Electrolux Intuition EDC66150W.

/Elin
Hej!
Verkar ha exakt samma problem som du. Fick du det löst?

D Daniel Muotka skrev:
Hej!
Verkar ha exakt samma problem som du. Fick du det löst?
Hej! I vårt fall så räckte det att vara sjukt hårdhänt mot vredet och bända tills det släppte. Vips lossnade det och sen dess har det funkat fint. Mycket märkligt.

elinmariab elinmariab skrev:
Hej! I vårt fall så räckte det att vara sjukt hårdhänt mot vredet och bända tills det släppte. Vips lossnade det och sen dess har det funkat fint. Mycket märkligt.
Haha. Jag gjorde exakt likadant redan innan jag såg ditt inlägg. Funkade för mig med. Tack ändå!

• Gilla
elinmariab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.