Jag har postat ett inlägg tidigare ( https://www.byggahus.se/forum/threads/sprickor-i-helt-nytt-koekskakel.356893/#post-3459786 ) angående sprickor i nytt kakel i kök.

Efter bara nån månad upptäckte vi en lodrät spricka över flera plattor, jag pratade med kakelfirman som lovade att kolla på det. I förra veckan pratade jag med killen och han undrade om jag kunde förbereda genom att hugga bort dom spruckna plattorna (känner killen lite och är för snäll för att tjafsa...)
Sagt och gjort i helgen började jag hugga och märkte att fixen inte fäst på murstocken och det verkar inte vara just bara där, om jag knackar på väggen låter det ihåligt en hel meter.

Murstocken är målad och vad jag vet gjorde dom inget innan och dom frågade eller påpekade inget heller. Har dom gjort nåt fel?

På bilden ser man att fixen släppt från väggen och på videon hör man hur det låter ihåligt ca. en meter bort.

Närbild på kakelplattor med lodrät spricka där fixet inte fäst på undertill målad murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad var det man kaklade på? Ser ju ut som färg eller så?

Stefan N Stefan N skrev:
Vad var det man kaklade på? Ser ju ut som färg eller så?
Målad murstock.

Används murstocken till nån värme? Känns som det släppt av spänningar i temperaturväxlingar.

Nej, vi har fjärrvärme.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.