Ska byta ytterdörr på huset nån som har erfarenhet av Gyllebo från Skånska byggvaror?
Vill ha nån som det är lite tyngd och kvalitet i har idag en Diplomat dörr modell 2006. Men är varken imponerad av utseende eller konstruktion.

• Gilla
Wesam
  • Laddar…
Om jag tittar på bilden med genomskärningen av de dörrarna så ser de lika ut som de flesta andra billiga dörrar.
Kaski thermo dörrar tycker jag ser bra ut utan att bli jättedyra och har även hyfsade garantier men även standard dörrarna ser bra ut.
http://kaski.se/thermodorr/

Redigerat:
Ta en titt på Swedoors Advance line dörrar, de är nästa dubbelt så tunga som "vanliga" dörrar med EPS-fyllning.

1 123abc skrev:
Om jag tittar på bilden med genomskärningen av de dörrarna så ser de lika ut som de flesta andra billiga dörrar.
Kaski thermo dörrar tycker jag ser bra ut utan att bli jättedyra och har även hyfsade garantier men även standard dörrarna ser bra ut.
[länk]
Baserat på egen erfarenhet skulle jag undvika Kaski. Ser bra ut men de förefaller ha stora brister i sin kvalitetskontroll. Jag beställde tre dörrar och samtliga hade brister som gjorde att de inte gick att låsa. Dels var låshusen felplacerade i förhållande till slutblecken på samtliga och dels var hålen i dörrbladen borrade för högt på två av dem så låscylindrar och handtag kunde inte monteras. Detta är fel som enkelt skulle upptäckas vid en basal kontroll innan leverans. När allt kommer omkring är en av de fundamentala funktionerna hos en ytterdörr att den går att låsa. Sådana här brister i kvalitetsprocessen skall alltid ge upphov till varningsklockor. Man misstänker ju att även andra fel kan slinka igenom. Försiktighet påbudes således.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
S snickrande_tanten skrev:
Ska byta ytterdörr på huset nån som har erfarenhet av Gyllebo från Skånska byggvaror?
Vill ha nån som det är lite tyngd och kvalitet i har idag en Diplomat dörr modell 2006. Men är varken imponerad av utseende eller konstruktion.
Hej, köpte du denna dörr eller har nån erfarenhet av annan dörr från Skånska Byggvaror? Gillar den dörren på bild men den finns inte att se i butik...

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.