4 355 109 läst · 32 054 svar
4355k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Påbörjat projektet med nästa vägg i snickarboden. Den mot svarvrummet. Den blev aldrig vidgjord när jag fixade resten av rummet.
Elen som fanns på väggen blev decimerad och flyttad. Nu finns endast drängdödaruttag och brytare kvar. Från uttaget går en sladd till byggcentral. Sedan revs masoniteskyltarna från BORO-hus ned. Får se hur fort det går. Brukar gå ut en sväng innan jag far till jobbet på morgonen.
Elen som fanns på väggen blev decimerad och flyttad. Nu finns endast drängdödaruttag och brytare kvar. Från uttaget går en sladd till byggcentral. Sedan revs masoniteskyltarna från BORO-hus ned. Får se hur fort det går. Brukar gå ut en sväng innan jag far till jobbet på morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det är ju inte jätteofta google presenterar en ynka träffHennke85 skrev:
Vad är ett drängdödaruttag ?
Var ett tag sen jag skrev i denna tråd. River/renoverar vindsvåningen. Fått in takfönster och PU isolerat
fick skotta ut kutterspån från takfoten först för att komma åt. Det är/var inget fel på spånet men förra ägarna hade sen satt stenull rakt på råsponten utan ångspärr så har rivit ner rubbet, bytt ca 50m2 spont och taight med utrymme så blev PU med luftspalt under
fick skotta ut kutterspån från takfoten först för att komma åt. Det är/var inget fel på spånet men förra ägarna hade sen satt stenull rakt på råsponten utan ångspärr så har rivit ner rubbet, bytt ca 50m2 spont och taight med utrymme så blev PU med luftspalt under
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Glesade färdigt väggen innan jobbet idag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En del grannar har haft påhälsning i sina förråd så efter jobbet gjordes snickarboden lite inbrottssäkrare.
Monterat tillbaka toalett dörren efter den fått sig lite kärlek
Byggt ny trappa till ovanvåningen. Den gamla ”hönsastegen” var väldigt opraktisk när vi kommer gå där varje dag snart. Stegen som ligger nu är vanlig 45x220 som ska ligga under tiden vi bygger där uppe sen ska det göras steg i ek är tanken.
Mycket mätande för att få till svängen men det känns riktigt bra att gå i den.
Mycket mätande för att få till svängen men det känns riktigt bra att gå i den.
Logga in
Skapa konto