Håller med om att diffusionstät färg inte är bra, men jag tror 90% av bekymret är att inte lecablocken blev slammade och ordentligt våta när putsen las på.

• Gilla
jankaj
  • Laddar…
Puts är lurigt, absolut det svåraste ämnet inom byggnadsteknik. Helst ska man vara en kombination av murare och kemist, och det är inte alltför vanligt.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Håller med om att diffusionstät färg inte är bra, men jag tror 90% av bekymret är att inte lecablocken blev slammade och ordentligt våta när putsen las på.
Jag var väldigt noga med att fukta leca-blocken med vatten både när putsen lades på från början och när jag lagat den. Slammat den som beskrivits ovan har jag dock inte gjort och blir något jag får testa till våren när jag gör nästa försök...

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Diffusionsöppen färg utan stor mängd i blandad plast.
Tex. [länk]
Är du testat den färgen? Funderar på den i källaren och deras kristallat silikat där jag tagit bort all gammal färg.

S
V Villa1949 skrev:
Är du testat den färgen? Funderar på den i källaren och deras kristallat silikat där jag tagit bort all gammal färg.
Japp, målat tvättstugan och ett rum till i källaren med Kristallat och matkällaren med med Silikat. Matkällaren var målad med någon plastig väggfärg som jag inte kunde får bort helt så därför blev det inte Kristallat där.

Målade utsidan av sockeln med deras Lotusil.
Beställt via Ottoson.

S sinuslinus skrev:
Japp, målat tvättstugan och ett rum till i källaren med Kristallat och matkällaren med med Silikat. Matkällaren var målad med någon plastig väggfärg som jag inte kunde får bort helt så därför blev det inte Kristallat där.

Målade utsidan av sockeln med deras Lotusil.
Beställt via Ottoson.
Ok är du nöjd med alla?

S
V Villa1949 skrev:
Ok är du nöjd med alla?
Sitter kvar. ;)

Blaskigt att grunda bara.

Tänkte använda det i resten av källaren också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.