Någon som kan uttala sig om huruvida Midun rullspackel från Byggmax är något att använda om man genomför en renovering som ska hålla i många år?

Prisskillnaden mot andra fabrikat är ju stor. Hos Happy Homes kostar annat fabrikat drygt 600kr för 12 liter. Hos Byggmax är priset styvt 200 kr för 12 liter. Bägge har samma specade årgång, 1 liter per kvadrat.

Köp en burk av varje och se vilken du vill arbeta med. Provade det vanliga förut. Men inget ja skulle rekommendera. Tror inte det är någon större skillnad hållbarhet mässigt.

Nu har du nog spacklat klart, men till nästa läsare:

Jag har bredspacklat halva nedervåningen med Byggmax rullspackel (hette nog inte Midun då dock, var ett par år sedan). Men jag rullade inte på det, jag spacklade som vanligt. Det fungerade kanon, mycket lättjobbat och lätt att slipa.

Har spacklat andra halvan med Beckers medium (råkade vara på en annan butik, hade ingen anledning att inte köpa Byggmax). Beckers är fint att jobba med, men jag fick bättre resultat med Byggmax, jämnare skarvar och lättare att spackla så snyggt att jag knappt behövde slipa. Men det kan ju ha varit dagsformen...

Summering, det funkar utmärkt som spackel. Nu några år senare ser det fortfarande perfekt ut!

Det var kul för dej att det blev bra

Verkligen! ...men det blev helt ok med Beckers också!

Hallå! Trådstartaren här!

Rullspacklet från Byggmax var bra, men inte att rulla på. Det var lite för trögflytande för det, så det bredspacklade vi som vanligt. Det fick bli fler hinkar med dyrt, men ack så lättrullat, rullspackel.

En outsider i detta sammanhang är ett spackel från Bygma, vet inte vad det heter men det var en vit hink med rött lock.

Billigt, drygt en hundring för en stor hink, och oerhört smidigt att jobba med. Rekommenderas varmt. Byggma och Byggmax ligger ett stenkast från varandra här, så man kan styra inköpsställe efter behov och hur tjock plånboken är för dagen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.