3 971 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
Lämplig färg på klinkers...
...jag förstår att det finns en hel del erfarenheter kring vilka färger som är lämpliga och inte när det gäller färg på golvklinkers. Kan någon vara snäll att dela med sig?
Vitt och svart är opraktiskt har jag förstått. Sandfärgat då? Det är jag lite sugen på, det eller rutigt ljusare/mörkare grått.
Som bekgrundsfakta kan jag nämna att vi helst inte städar så ofta, men ändå vill att det ska se hyfsat fräscht ut...
Vitt och svart är opraktiskt har jag förstått. Sandfärgat då? Det är jag lite sugen på, det eller rutigt ljusare/mörkare grått.
Som bekgrundsfakta kan jag nämna att vi helst inte städar så ofta, men ändå vill att det ska se hyfsat fräscht ut...
Det finns många snygga klinker. Vi fastnade för detta, och det har vi inte ångrat. Vi städar heller inte ofta, och tycker att det inte syns alltför mycket, eftersom det är melerat i grått med beige inslag.
Klinkern var inte bland de dyrare, vad jag kan komma ihåg, men eftersom kanterna inte är raka, var det inte helt lätt att lägga för att få fogarna snygga, sade vår kakelkille. Man fick testa med flera plattor. Han lyckades mycket bra, men det tog tid.
Det är italienskt, finns i flera storlekar och även med rustik dekor till kök:
http://catalogo.imolaceramica.it/li...p;PGT=00009&BRAND=IMO&DescrPRG="PIEVE
/EB
(Det vita strecket på golvet är blänk från blixten.)Klinkern var inte bland de dyrare, vad jag kan komma ihåg, men eftersom kanterna inte är raka, var det inte helt lätt att lägga för att få fogarna snygga, sade vår kakelkille. Man fick testa med flera plattor. Han lyckades mycket bra, men det tog tid.
Det är italienskt, finns i flera storlekar och även med rustik dekor till kök:
http://catalogo.imolaceramica.it/li...p;PGT=00009&BRAND=IMO&DescrPRG="PIEVE
/EB
Liknande trådar
-
Lämplig kabel för DALI (färg och storlek) som samförlägs i rör?
El -
Missfärgat klinkers med isopropylalkohol
Golv -
Lämplig behandling av insidan, betongvägg, sutteräng, färg/tapet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Lämplig färg till sten, utomhus
Trädgård allmänt -
Lämplig färgbeständig färg till huset?
Färg, Måla & Tapetsera