peddap skrev:
http://www.swelarm.com/news.asp?news_ID=709&news=0

Nån som råkat ut för dom ?
Anställningsintervju, gick därifrån efter jag fått svar på några av mina frågor.....

T
Vi råkade ut för en typ som "företrädde" Arroundio (Securitas). Personen i fråga ringde på, frugan sa nej tack ( vi har redan larm), då gick personen runt huset, snackade med en hantverkare som var på baksidan, och lurade i den starkars hantverkaren att han företrädde vårt larmbolag och så knatade han in i huset. Frugan kom ner, blev mindre chockad och jagade i princip ut larmkillen ur huset. Senare kollade jag upp killen i fråga , som lämnat visikort med Arroundio:s logga på och fick veta att han tillhörde ett mindre larmbolag som var kontrakterade av Arroundio och fick av annan källa veta att personen i fråga var "känd" av polisen. Skrev ett brev till chefen för Arroundio, vilka till dags dato har avböjt att kommentera det inträffade. Chefen för vårt larmbolag är luttrad, det händer ganska ofta numera.

När man kollar CO:s länk verkar det uppenbart att larmbolagen numera struntar helt i sökandes bakgrund, någon regel om att vara "ren" fanns inte med.
Någon mer som fått besök att påträngande larmförsäljare ?

Provisionsbaserad med garantilön. 60 dem/månad och 3 sålda larm=garantiprovision

Sen detta med garantilönen... som dom skriver här, man måste hålla minst 60dem/månad och få minst 3sålda larm/månad annars får man inte ett enda öre i lön den månaden.

Hur många månader klarar man av det då man blir tilldelad egna områden som man ska sälja in larmen på.

Direkt skrämmande, kan ju jämföra med då jag jobbade på Securitas Teknik så var det en total check av register och även kontroll för försvarsanläggningar.
Ett rent brottssregister torde vara det minsta kravet men men...
Sen är det även skrämmande att de kör det stuket med ren provisionslön, det bygger inte direkt på förtroendet för konceptet *ler torrt*
Kunde onekligen varit kul att sett ett uttalande ifrån Securitas i denna frågan men antagligen så blir det att det är det kontrakterade företaget som gjort fel vilket dock inte gör saken bättre för det är Securitas som ger förutsättningarna.
*funderar* Undrar vad som sker om jag skickar en länk till denna diskus till några gamla bekanta på HK *ler lite*

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.