A aspa-hasse skrev:
Håller med. Verisure har massor av kunder och tjänar massor av pengar, det som de säljer passar en massa människor annars skulle de inte betala 400 kr/mån.
Folk är lättlurade det är därför dom kan betala 400kr+ i månaden.
 
Vi betalade 478kr i månaden för vårat larm som är Verisures nyaste.

3 Rök detektorer
3 kameror
3 magnetkontakter med Glaskross sensor
1 Röstenhet
1 larmpanel
1 WiFi förlängare från dem.
Efter hot om att jag ville köra larmet lokalt istället så sänkte dem direkt till 379kr/mån utan en suck.. känns ju lite som att dem har ganska stora marginaler att röra sig med eftersom dem kan sänka bara sådär..
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jag tycker 379kr i månaden är riktigt dyrt det också...
 
  • Gilla
Henrik911 och 1 till
  • Laddar…
Körde just ett test på deras ”nya” paket och landade på 620 kr / månaden. Fick inte veta installationskostnaden för den skulle de berätta när de ringde upp mig. Lol.

Det här var utan extra kameror. Landar väl på strax under 50k på 5 år för avgift och installation.

För egen del hade det funnits värde med rökgeneratorn. Hade kunnat tänka mig att betala 50 kr i månaden för den.
 
  • Wow
JSten
  • Laddar…
För övrigt. De skriver inte längre månadskostnad utan pris per dag. I mitt fall 20 kr om dagen.
 
Tips till er som har Verisurelarm, beställ ett riktigt inbrottslarm, ni får ett riktigt lyxlarm för 50000kr som håller i tjugo år lätt.
 
JanneJanne123
Vi är på sida 37 i den här tråden nu. Vad tror du själv, tror du att någon annan redan har föreslagit att man borde dumpa verisure och köpa ett annat larm?
 
Det föreslås hela tiden.

Men referenspriset man har att röra sig på ökar hela tiden, så det är alltid spännande att uppdatera :p
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Nu när vi flyttade sa jag upp larmet. Eftersom vi ska renovera hade man inte kunnat sätta upp det ändå. Vet inte om jag kommer skaffa larm igen eller bara sätta upp en skylt med ”kameraövervakning”. Det känns ändå som man bara betalar för skyltarna.
 
Då fick man årets höjning på fakturan..
Från 570 till 620 per månad.. Ja men tack för SOS funktion i appen.. Som att jag inte snabbare ringer 112 om jag ändå har telefonen.
Nu ska jag ringa in för detta är för mycket för vad vi får..
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Haha
fredl och 3 till
  • Laddar…
T ToBr skrev:
Då fick man årets höjning på fakturan..
Från 570 till 620 per månad.. Ja men tack för SOS funktion i appen.. Som att jag inte snabbare ringer 112 om jag ändå har telefonen.
Nu ska jag ringa in för detta är för mycket för vad vi får..
ett samtal senare med deras 'uppsägningsavdelning' och priset sänktes till 499kr.. tråkig affärsmodell att kunder måste ringa in o hota med att säga upp dock.. men men..
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
T ToBr skrev:
ett samtal senare med deras 'uppsägningsavdelning' och priset sänktes till 499kr.. tråkig affärsmodell att kunder måste ringa in o hota med att säga upp dock.. men men..
20% sänkning, inte illa(y)
 
Narren666
489:-/månad.

Två kameror.
Två magneter.
Två deckare.
Röstenhet.
Samt då centralenhet och manöverpanel.

Rena rånet.
Jag har nu bytt till Garda alarm.
 
Jag har förra generationens larm som blir 5 år om några månader. Några för/nackdelar med att ”äga” det själv?
Ser väl egentligen helst att få ett helt nytt larm men blev då uppringd av en lokal partner som skulle ha 15 000 för det.
 
Narren666
K korthoga skrev:
Jag har förra generationens larm som blir 5 år om några månader. Några för/nackdelar med att ”äga” det själv?
Ser väl egentligen helst att få ett helt nytt larm men blev då uppringd av en lokal partner som skulle ha 15 000 för det.
Att man inte betalar någon månadskostnad (om man inte delbetalar)
Jag direktbetalde mitt paket,=ingen månadskostnad.
Betalar 499:-/året för väktare,uppkoppling mot larmcentral samt kundtjänst och teknikersupport.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.