nino nino skrev:
Verisure microenheten hur fäster man upp den?
Har för mig att det stod medföljande väggfäste men jag har då inte hittat nåt
Fick nog inte heller med något fäste, men jag brukar faktiskt limma fast dylika saker.
Det går snabbt, håller bra och går att pilla bort igen om det skulle behövas.
https://www.hornbach.se/shop/BOSCH-Limpistol-Glue-Pen-3-6V-Li-Ion/8770048/artikel-detaljer.html
Bosch limpistol Glue Pen med grön och svart design och röd knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser fästet ut, om du nu letar efter det.
Vitt plastfäste med uppmärkt "UP"-orientering och flera fästhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tack för svar.

Köpte ett till lås till tvättstugan, det är kopplat till samma microenhet, kan jag ändra koder på varje lås?

Jag lyckades nämligen byta ut en siffra i koden som jag valde innan integreringen av verisure så nu är det olika koder på ytterdörr och tvättstuga... tanken var ju att det skulle vara samma
 
Plötsligt denna morgon så är samtliga runda brickor ogiltiga och de jag köpt till extra känner låset inte längre av alls, reagerar inte alls på dessa, de är rektangulära. Allt funkade igår kväll. V2N med Verisure nätkoppling. I appen ser allt ut att fungera som vanligt och brickorna finns i appen, men låset vägrar acceptera brickorna, blinkar bara rött. Går att låsa med vred och stjärna.
 
Kan man ha olika koder för olika lås på samma microenhet?
 
S StefanFS skrev:
Plötsligt denna morgon så är samtliga runda brickor ogiltiga och de jag köpt till extra känner låset inte längre av alls, reagerar inte alls på dessa, de är rektangulära. Allt funkade igår kväll. V2N med Verisure nätkoppling. I appen ser allt ut att fungera som vanligt och brickorna finns i appen, men låset vägrar acceptera brickorna, blinkar bara rött. Går att låsa med vred och stjärna.
När du har nyckelbrickor som används till flera Yale Doorman är det viktigt att du verifierar varje bricka 3 gånger vid varje lås. Se FAQ hos Yale.se

https://www.yale.se/sv/yale/yalese/yale-produktsupport/yale-digitala-las-faq/yale-doorman-faq/

"Verifiera nyckelbrickorna vid varje enhet direkt efter att de har programmerats. Håll nyckelbrickan tre gånger framför läsaren och få grönt ljus varje gång. Om du har flera Yale Doorman och vill använda samma nyckelbrickor till dessa är det mycket viktigt och att göra detta i rätt ordning. Det går inte att programmera nyckelbrickorna i Dörr 1 för att sedan direkt fortsätta till Dörr 2 och sedan börja verifiera i Dörr 2. Då blir resultatet ogiltig nyckelbricka när man sedan försöker läsa nyckelbrickorna i Dörr 1."
 
nino nino skrev:
Kan man ha olika koder för olika lås på samma microenhet?
Har du flera användarkoder och lås knutna till samma mikroenhet så fungerar koderna i alla lås. Vill du flera dörrar och vill att vissa koder enbart ska fungera ett av låsen behöver du ha flera mikroenheter så att du får två system.
 
L Linus1868 skrev:
När du har nyckelbrickor som används till flera Yale Doorman är det viktigt att du verifierar varje bricka 3 gånger vid varje lås. Se FAQ hos Yale.se

[länk]

"Verifiera nyckelbrickorna vid varje enhet direkt efter att de har programmerats. Håll nyckelbrickan tre gånger framför läsaren och få grönt ljus varje gång. Om du har flera Yale Doorman och vill använda samma nyckelbrickor till dessa är det mycket viktigt och att göra detta i rätt ordning. Det går inte att programmera nyckelbrickorna i Dörr 1 för att sedan direkt fortsätta till Dörr 2 och sedan börja verifiera i Dörr 2. Då blir resultatet ogiltig nyckelbricka när man sedan försöker läsa nyckelbrickorna i Dörr 1."
Har ett lås. Samma brickor i typ två år. Sen funkar inga brickor. Oroväckande. Gick till slut att regga dom igen. Men har nu svårt att lita på låset...
 
S StefanFS skrev:
Plötsligt denna morgon så är samtliga runda brickor ogiltiga och de jag köpt till extra känner låset inte längre av alls, reagerar inte alls på dessa, de är rektangulära. Allt funkade igår kväll. V2N med Verisure nätkoppling. I appen ser allt ut att fungera som vanligt och brickorna finns i appen, men låset vägrar acceptera brickorna, blinkar bara rött. Går att låsa med vred och stjärna.
Jag har stött på samma fenomen i omgångar med olika brickor och för mig har det sammanfallit med mjukvaruuppdatering av Verisure larmsystem, så jag tror att det har med den integrationen att göra. Jag tog bort och registrerade brickorna på nytt så fungerade det igen.
 
  • Gilla
Linus1868
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Mitt lås ville inte låsa idag igen, gick tillslut på typ 20e försöket, lite trött blir man ändå. Vad tror vi är felet när det ibland inte vill låsa. Händer som oftast på morgonen efter en kall natt, men funkar när det är konstant temperatur
Hej, har haft exakt samma problem och efter besök från låsfirma konstaterar de att låskistan är trasig.
Konstigt att detta händer efter bara 2 år. Kostnad 1400:- för ny låskista och några tusenlappar för felsökning.
 
2 år, det borde du kunna reklamera.
 
Tyvärr lite drygt 2 år så det lär bli nobben. Ett varningens finger eftersom att ASSA verkar ha kvatlitetsproblem.
 
Vad blir det för fel på kistan då? Nåt som går att laga själv?

En kompis som håller på med larm lås och el sa att det mekaniska går sönder i dörrar som det ofta springs i, hur det stämmer vet jag inte
 
3 år är reklamationsrätten, värt att testa i varje fall.
 
tttomten TomasJor skrev:
3 år är reklamationsrätten, värt att testa i varje fall.
Ska prova med Bauhaus, har även dragit ett mail till Assa som hänvisar till Bauhaus..
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
vi har 3 års reklamationstid enligt lag
 
  • Gilla
JCA_71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.