Funderar på att byta ut min nuvarande kameralösning från BlueIris som NVR tillsammans med en blandad uppsättning kameror som går endast lokalt.

Kör sedan tidigare UniFi på switchar, gateway och AP.

Vill ha en lösning där kameratrafik endast är lokal och en NVR som kan nås utifrån. Största nackdelen för mig CloudKey G2 Plus mot det jag har idag är avsaknaden av live-view. Idag har jag en 24" touchskärm som visar BlueIris så att jag lätt kan se kameror live och hoppa in i deras historik. BlueIris datorn börjar dock få tungt att orka med kamerorna och vissa har jag ändå tänkt att byta ut mot sådana med högre upplösning.

Kör mestadels trådade kameror (alla utomhuskameror sitter med tråd).

Känns som att UniFi Video kommer att få mindre uppmärksamhet framöver och de NVR:erna har ju inte heller en fungerande HDMI port.

Någon som kör UniFi protect idag och som kan berätta om sina upplevelser.

Kolla från strax innan 12 min., så pratar han live view.

Mvh

Jonas

• Gilla
fredl
  • Laddar…
Kollade videon. Verkar ganska smidigt.

Kanske köper någon G3 kamera och testar.

Har G2+ och ett par kameror, skall ha 4-5 totalt. Bara testmonterat ännu, verkar som riktigt smidig lösning. Liveview finns och även så man kan streama till andra appar m.m.

Har sedan tidigare en Synology nas med kameror som jag är förvånad för varje månad den fortfarande tuggar på, riktigt gammal nu. Unifilösningen känns mycket mer lättarbetad, synd att man inte kan använda de gamla kamerorna också utan som jag förstått det måste ha Unifikameror.

Har en G3 och en G3 flex än så länge. Bara testat Flex som verkar bra men har lite väl mycket vidvinkel kan jag tycka.

• Gilla
fredl
  • Laddar…
M magnil skrev:
Har G2+ och ett par kameror, skall ha 4-5 totalt. Bara testmonterat ännu, verkar som riktigt smidig lösning. Liveview finns och även så man kan streama till andra appar m.m.

Har sedan tidigare en Synology nas med kameror som jag är förvånad för varje månad den fortfarande tuggar på, riktigt gammal nu. Unifilösningen känns mycket mer lättarbetad, synd att man inte kan använda de gamla kamerorna också utan som jag förstått det måste ha Unifikameror.

Har en G3 och en G3 flex än så länge. Bara testat Flex som verkar bra men har lite väl mycket vidvinkel kan jag tycka.
Tack för svaret. Lite surt är det att behöva göra sig av med de gamla kamerorna men samtidigt så bygger ju hela UniFi konceptet på att man bildar en helhet som är större än de ingående delarna om man kör UniFi rakt igenom.

Enda som får mig att avvakta är att det antyds om att det ska komma en ny protect NVR senare i år med stöd för fler kameror. HDMI live view har ju varit ett väldigt vanligt önskemål för de gamla som saknade kapacitet för det. För min egen del skulle HDMI utgång underlätta bytet från nuvarande system.

Förmodligen kommer jag inte att orka vänta. Jag ska dock se till att strama upp nätet och dra de nya kablarna som matas med POE innan jag beställer hem allt.

Hur många kameror har du ?
Jag rekar läser in mig på protect både cloud key 2 + och den kommande dream machine pro klara ju 20 st ?
Båda verkar kunna visa realtid på din platta från unifi kontot
Ligger ett par bra youtube test uppe.

Jag har under 20 och kommer klara mig under 20 också. Hade missat UDM PRO men kommer nog att testa den.

Kan uppdatera tråden med att jag sedan drygt någon vecka sedan använder UDM Pro och har börjat sätta upp UniFi Protect kameror.

Skönt att veta att alla inspelningar finns lokalt (även om så klart någon som hittar rackskåpet kan plocka med sig UDM Pro, men ärligt talat så med tanke på hur mycket andra godsaker som finns i huset så tror jag det är rätt lågprioriterat att börja skruva ur rackkomponenter ur rackskåpet.

F fredl skrev:
Kan uppdatera tråden med att jag sedan drygt någon vecka sedan använder UDM Pro och har börjat sätta upp UniFi Protect kameror.

Skönt att veta att alla inspelningar finns lokalt (även om så klart någon som hittar rackskåpet kan plocka med sig UDM Pro, men ärligt talat så med tanke på hur mycket andra godsaker som finns i huset så tror jag det är rätt lågprioriterat att börja skruva ur rackkomponenter ur rackskåpet.

jag kör också UDMP sedan en tid. Har bara 2 kameror uppe men är i stort jävligt nöjd.
bra krut i Wi-Fi och en jävligt stabil anläggning.
glöm inte att slå av auto update. det brukar bubbla en hel del om problem innan releasen är stabil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.