295 043 läst · 101 svar
295k läst
101 svar
Måla våtrumsmatta
Varit inne på både Beckers hemsida och Bauhaus hemsida, hittar något som heter Våtrumstäck. Är det den du menar? Den verkar bara finnas i vit?J Jarlsgård skrev:
Körde du med Beckers Våtrumsgrund också?
Jag tog t-sprit på en trasa, gnuggade och sedan ett våtslippapper (800) och torrslipade lätt mattan i badrummet och sedan en gång till med t-sprit.
I "dörummet" t-spritade vi utan att slipa. Inga tendenser till släpp i något av rummen så grund är lite overkill kan jag tycka. Då rollar jag hellre ett lager extra färg
I "dörummet" t-spritade vi utan att slipa. Inga tendenser till släpp i något av rummen så grund är lite overkill kan jag tycka. Då rollar jag hellre ett lager extra färg
Ja för oss har de det.lopec skrev:
I vår tvättstuga som både får utstå grusiga skor och barnvagnar så finns det inte ett tillskrymelse till slitage trots att det är 1 år sedan vi målade det nu.
Då använde vi bara t-röd för att "rengöra" och rollade sedan 3ggr
Jag målade en matta i en liten toa för några år sen. Den var från 80 tal och lite porös. Underarbete - ruggade ytan och t-röd. Efter 2 år fastnade precis allt.. den blev liksom klibbig. Jag klinkrade golvet sen. Tror att det beror på skicket på mattan också.
Jag startade en annan tråd som blivit populär ang min renovering av våtrumsmatta för ett par år sedan.
Jag såg då bara de kortsiktiga fördelarna med att de såg fräscht ut. Idag vet jag att jag aldrig skulle göra om det då våtrumsmatta innehåller ett mjukgörande medel som gör färgen klibbig med tiden och All smuts fastnar i färgen på golvet. Väggar är ok att måla men inte golv!
Med tiden renoverade jag om hela badrummet med ny våtrumsmatta, mkt nöjd efter det.
Jag såg då bara de kortsiktiga fördelarna med att de såg fräscht ut. Idag vet jag att jag aldrig skulle göra om det då våtrumsmatta innehåller ett mjukgörande medel som gör färgen klibbig med tiden och All smuts fastnar i färgen på golvet. Väggar är ok att måla men inte golv!
Med tiden renoverade jag om hela badrummet med ny våtrumsmatta, mkt nöjd efter det.
Det kostar inte så jättemycket att prova. Funkar det så kan man skjuta upp en större renovering ett antal år. Resultatet beror på mattan som sitter där och hur mycket mjukgörare som har ångar bort.
Jag målade om vårat badrum för två år sedan och har inga problem med att det klibbar.
Jag målade om vårat badrum för två år sedan och har inga problem med att det klibbar.