Appendix Appendix skrev:
Jag älskar dessa larmcentraler "jooo.... vi skulle ringa och kolla om det brinner hos er. kan ni kolla... ".
Eller "det är kanske inbrott hos er...."

I lägen med brand handlar det ju om minuter för att minska en brandskada.
Och inbrott verkar de ju överhuvudtaget inte intresserade att åka på :)

För hur många tusenlappar per år. För att göra ingt....
Visst tjänar de kosing på utryckningar, 1800kr /utryckning när man inte betalar för fria utryckningar, de har ju inte behörighet eller skyldighet att göra något mer än att larma SOS, typ (!?). Så det kan vara lättförtjänta pengar.

Men generellt tycker jag att det är en bra grej vi betalar för.
 
jockeping jockeping skrev:
Visst tjänar de kosing på utryckningar, 1800kr /utryckning när man inte betalar för fria utryckningar, de har ju inte behörighet eller skyldighet att göra något mer än att larma SOS, typ (!?). Så det kan vara lättförtjänta pengar.

Men generellt tycker jag att det är en bra grej vi betalar för.
Med tanke på att de många gånger inte vill åka ut utan "kolla med grannar" så tycker jag nog att larmcentraler bara skapar en falsk trygghet.
Det är i princip bättre stöd att bygga ett larmsystem hemma som Ajax och ha tillgång till allt själv.

Flera fölrsökringsbolag säger ju att larm eller inte inte spelar nån roll om man drabbas.
Det enda som det är bra för är väl att om en skafda uppstår kan de skalskydda huset efteråt...
 
Jag har absolut inte den erfarenheten, snarare tvärt om...,,
 
Akacia limfog bänkskivor staplade mot en vägg, avsedda för renovering och bygga matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varit till K-rauta och köpt 4 st bänkskivor. Akacia limfog, 220x63.5x2.6cm. 2 st till steg två av tvättstugans renovering. 2 st ska bli ett matbord i uterummet som skall byggas. Hittar inget som ser ut som jag vill. Så då får man bygga själv.
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag installerat en yale doorman och Verisure app Vit ytterdörr med smalt fönster och digitalt lås Yale Doorman installerat till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Satt de sista fulla längderna på sista fasaden!! Imorgon blir det förhoppningsvis klart under fönstren också!

Nyinstallerade träpaneler på fasaden av ett hus med stegar och byggmaterial på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 13 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Med tanke på att de många gånger inte vill åka ut utan "kolla med grannar" så tycker jag nog att larmcentraler bara skapar en falsk trygghet.
Det är i princip bättre stöd att bygga ett larmsystem hemma som Ajax och ha tillgång till allt själv.

Flera fölrsökringsbolag säger ju att larm eller inte inte spelar nån roll om man drabbas.
Det enda som det är bra för är väl att om en skafda uppstår kan de skalskydda huset efteråt...
Jag har inte den uppfattningen men utifrån vad du skriver förstår jag att du haft larm med koppling till Securitas men inte varit nöjd. Här är de snabba.
För min del skapar larmet uppmärksamhet vid brytning, tjuvarna väljer säkert ett hus utan larm och väktarna blir åtminstone vittnen till händelser ihop med grannar.
 
Skruvat upp en klädhängare med gipsankare, i tvättstugan som låg på golvet i morse.
2 rödplugg med för korta skruv i enkelgips höll inte för 2 jackor, 4 tröjor, 4 arbetsbyxor, varav 2 med verktyg, 2 paraplyer och en takluckeöppningskrok.
Klädhängare överbelastad med jackor, tröjor, arbetskläder och paraplyer i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Varmkorven har fått arbeta i sin allra mest bedårande kulör.
 
  • Glödande rörskarv i rosa färg inspänd i en REMS rörutvidgare, omgiven av mursten och kopparfittings.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Heltäckningsmatta ftw.
 
  • Träimitation heltäckningsmatta i ett rum med möbler och grön vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
H
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Satt de sista fulla längderna på sista fasaden!! Imorgon blir det förhoppningsvis klart under fönstren också!

[bild]
Härmis! Eller, jag menar... Vi också!
 
Tanken va att måla sista väggen i 1åring3ns blivande rum, men måla är tråkigt så blev att kasta upp, eller först ta ner, sten på väggen i köket.. Kapa till det sista får nog bli imorgon
 
  • Kök med vita skåp och marmormönstrad bänkskiva, diskbänk, fruktskål och kaffebryggare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt kök med vit inredning och svart marmorbänkskiva samt rostfria vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök under renovering med stenplattor delvis uppsatta på vägg och verktyg på bänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök under renovering med marmorliknande plattor på vägg, skåp och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med marmormönstrad stenskiva och vita skåp under arbete, verktyg på bänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
andost och 10 till
  • Laddar…
Så gott som klar med golvspånet. Som jag längtat att slippa sågspånet som ligger under!
 
  • Ett rörigt byggplatsgolv med golvspån, verktyg, sågspån och elkablar utspridda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 7 till
  • Laddar…
nikasp
Svärmor blev nöjd efter jag bytt termostat i badrummet. Visste inte att golvvärmen varit borta i flera månader så hon hade hoppat mellan de två badrumsmattorna på klinkern ett bra tag.
Enkel manöver, endast flytta 6 kablar. Behöll golvgivaren som satt i och fick faktiskt termostaten gratis av nVent så det blir Raytheon nästa gång det blir golvvärme.

Händer som byter en gammal termostat mot en ny för golvvärme, med synliga kablar och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostatbyte i badrum med öppen väggdosa och nya kablar anslutna, färdig för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Satt de sista fulla längderna på sista fasaden!! Imorgon blir det förhoppningsvis klart under fönstren också!

[bild]
Sådär ja, då vart ja klar under fönstren också! Bara liiite plåt och fasad kvar!

Renoverat hus med nya paneler under fönster, plåtar och verktyg på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Husvägg med nyligen installerad vertikal träpanel under fönster, plåtarbete pågår, person inuti huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.