Dagens försök till bättre ordning. Från ett gäng plast- och plåtlådor till en betydligt bättre översikt!

Träblock med hål för att organisera och förvara borr i olika storlekar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Organiserade borr- och fräsverktyg på ett träblock för bättre översikt i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 14 till
  • Laddar…
Sågat lite körsbär som ska bli knivskaft.

Fem uppsågade bitar av körsbärsträ ligger på ett linjerat skärskyddsmatta för att bli till knivskaft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alltgår och 6 till
  • Laddar…
Jo, här ska ni se. Resten av bygget som påbörjades tidigare i veckan.

En liten träkloss med 40mm hål och snedborrat 12mm hål. En stump avloppsrör och en utsugskåpa från lillfräsen.

Det här blev riktigt bra! Ett frihängande utsug som följer med i maskinens rörelser.

Kanske ska korta röret lite, när man rattar med att byta borr o sådär snurras sugkonstruktionen bort och med det långa röret e lite otympligt då.

Möjligt det kommer en film senare:)

Träkloss med 40mm hål och snedborrat 12mm hål, med infälld metallinfattning, mot mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppsrör och en transparent utsugskåpa för fräsmaskin på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bänkborrmaskin med en anpassad dammsugslösning bestående av träkloss, avloppsrör och utsugskåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Anpassat utsug för bänkfräs med träkloss, avloppsrör och utsugskåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träkloss med borrat hål håller ett avloppsrör och utsugskåpa vid borrmaskin i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Hep och 17 till
  • Laddar…
Action!

...det kommer en lite mer seriös film om hela borrbordet en dag så jag orka inte babbla en massa i denna. Håll tillgodo med stumfilm.

 
  • Gilla
hyggabus och 15 till
  • Laddar…
Rent o snyggt! Ingen soptipp där inte!
 
Ola C Ola C skrev:
Action!

...det kommer en lite mer seriös film om hela borrbordet en dag så jag orka inte babbla en massa i denna. Håll tillgodo med stumfilm.

[video]
Tack! Verkligt bra sug i filmen, men jag saknar den sköna ”himma”-dialekten!
 
  • Haha
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Action!

...det kommer en lite mer seriös film om hela borrbordet en dag så jag orka inte babbla en massa i denna. Håll tillgodo med stumfilm.

[video]
Riktigt snyggt!

Jag håller också på att bygga klart mitt spånsystem. Har väntat flera veckor på att min ex-svåger skall ”köpa ut” 160mm rörsvep från Dahls, men det händer inget så idag gav jag upp och gjorde egna fästen.
Hemmagjord träfäste för rörinstallation på vit bordsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Riktigt snyggt!

Jag håller också på att bygga klart mitt spånsystem. Har väntat flera veckor på att min ex-svåger skall ”köpa ut” 160mm rörsvep från Dahls, men det händer inget så idag gav jag upp och gjorde egna fästen.
[bild]
Ser verkligen bra ut! Men varför måste du gå genom din ex-svåger för att handla? Dahls säljer även till privatpersoner.
Dag
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ingen soptipp där inte!
Nä. En annan nivå helt enkelt.:geek:
 
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Ser verkligen bra ut! Men varför måste du gå genom din ex-svåger för att handla? Dahls säljer även till privatpersoner.
Dag
Det var nyheter för mig. Är du säker på det?
 
richardtenggren
På min lokala Dahl-butik behövs i alla fall konto, men man kan ju som alltid betala med kort bara det finns ett konto. Men beror nog på vem som står i kassan, någon gång har det stått Privatkund som konto istället för det jag angivet :)
 
V vectrex skrev:
Det var nyheter för mig. Är du säker på det?
Japp! Har själv handlat hos Dahls på Värmdö som privatperson. Dock så går det inte att betala med kontanter.
Nya vägar öppnas?
Dag
 
stigen stigen skrev:
Japp! Har själv handlat hos Dahls på Värmdö som privatperson. Dock så går det inte att betala med kontanter.
Nya vägar öppnas?
Dag
Ja, kanske. Nu tror jag dock jag redan löst problemet, men det tog ett par timmar att göra dessa.
160mm svepen är beställningsvara, men det hade ju varit värt att prova som privatperson. Trodde dock det var helkört.
 
tommib
Du kan ju alltid höra med typ Rinkaby rör eller ventilation.se om de kan ta hem åt dig. Troligen går det bra och till rimliga priser.
 
Ola C Ola C skrev:
Action!

...det kommer en lite mer seriös film om hela borrbordet en dag så jag orka inte babbla en massa i denna. Håll tillgodo med stumfilm.

[video]
Mest imponerad av hur du borrade ett tredje hål och sen helt o håll återställde plankan tillbaka till två hål.

Nejdå snyggt som alltid
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.