Tittar man på proppskåpet nere (finns det någon bättre fackterm för proppskåp förresten?) så är det två separata sådana, en för de tre stycken 3-fas ledningar som går (en går till elpannan bl.a.), och en för resten av allt annat. Sen finns det två till säkringsgrupper på ordinarie proppskåp, en går till spisen och en till gamla brytaren till elpannan (saknar säkringar).

Det andra proppskåpet är omärkt (men man kan se tydligt ledningarna gå till respektive plats i huset), ordinarie proppskåp är märkt enligt säkringslista.

Jag kan ta en bild om det blir lättare att förstå...

Var mest en tanke om jag förstod rätt att man tar ut en propp av tre på en 3-fas-ledning...

S skogstomten skrev:
[bild]
Är det bara för temporär användning hade jag nog använt en sån här adapter ovan.

Är det en permanent strålkastare hade jag nog kopplat in den fast och i samma veva bytt ut uttaget mot ett sånt här så har jag tillgång till 230V schucko framöver.
[bild]
Det kommer bli en permanent sådan. Alternativt hade vi tänkt få dit två lyktor istället då det är ganska dåligt upplyst, vilket märks särskilt så här års. Nu finns ju redan ett schuko-uttag men det är ju upptaget stundtals av annat. Hade väl rimligen varit bättre att låta göra en fast installation eller permanenta lyktor som sagt så slipper man stå och belamra uttagen...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.