Varje gång jag pratar med en arkitekt uttalar jag första k:et som ett ”tj”-ljud bara för att jävlas.

• Gilla
  • Haha
stjärnan och 5 till
  • Laddar…
Stapla några containers på varandra och kalla det arkitektur?
En villa från älsbyhus är ju tio gånger mer arbetad än detta.
Då var container huset i en av trådarna här hundra gånger snyggare och mer arkitektritat.

• Gilla
Sven Peter
  • Laddar…
N nikoman skrev:
Varje gång jag pratar med en arkitekt uttalar jag första k:et som ett ”tj”-ljud bara för att jävlas.
Är du föraktande mot en yrkesroll?

Claes Sörmland
Jag tycker containerhuset var lite kul. Ingen fara på taket om ett sådant småhus uppförs.

Vad gäller kalkonpriset för byggnader: Tycka om byggnaders estetik kan vi alla göra och det blir i slutändan helt subjektivt. Om någon vill betala för ett hus som i någon annans ögon är fult så är det väl inte hela världen. Om det inte fförorenar hela sin omgivning d v s.

Jag tycker deras fake views-redovisning var betydligt intressantare. Deras direkta jämförelser av det planerade utseendet och verkligt utfall visar på inkompetens eller kanske t o m rent bedrägligt framställande i planeringsprocessen. Beteendet lurar byggherrar, allmänhet och politiker att tro att något annat ska uppföras än det som verkligen byggs.

http://www.arkitekturupproret.se/2018/06/06/fake-views-visionsbilder-vs-verklighet/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.