S sevenfifty skrev:
Det här var definitivt inte planerat när jag steg upp imorse men nu är mossan väck. [bild]
Är det inte lag på att lägga upp ett foto på det färdiga resultatet? :crysmile:;)
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 5 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Är det inte lag på att lägga upp ett foto på det färdiga resultatet? :crysmile:;)
Ok, foto imorgon om jag kommer hem i tid:)
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Har varit stilla på husfixarfronten ett längre tag, men idag blev det ett ryck i köket. Har luktat lite illa i ett av underskåpen och har misstänkt slangen från diskmaskinen även om det inte läckt något. Det luktar dock inte i diskmaskinen så idag testade jag att byta avloppsslangen på vinst och förlust.

Fick också lagt dit diskbänksinlägget som saknats sen vi renoverade köket för ett par år sen. Sagolikt slappa hantverkare i detta huset :crysmile:.

Underskåp i kök med ny avloppsslang, diskbänksinlägg fixerat med silvertejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Givetvis kapade jag det lite för kort, men silvertejp uppfanns för att användas (y).
 
  • Gilla
mr.Ola och 3 till
  • Laddar…
Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.

Med tanke på trådarna kring fiber var jag lite orolig att drabbas av frossa men varken ånger eller ångest pga detta har känts av. Nu är det ju tredje fiberanslutningen jag har så kanske immun.

Fiberanslutning i källarutrymme med router, switchar och kablar monterade på väggpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Fick upp listerna och fogat idag. Sjukt pilligt att matcha en list mot en redan uppsatt en, men tillslut så :)

Nyinstallerade lister i ett tvättstugeprojekt med synlig stege och vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.

Med tanke på trådarna kring fiber var jag lite orolig att drabbas av frossa men varken ånger eller ångest pga detta har känts av. Nu är det ju tredje fiberanslutningen jag har så kanske immun.

[bild]
Kablarna från Edgeroutern, hur har du fått dem igenom hålen till höger, eller är det en synvilla att hålen ser små ut?
 
ullberg
Det är väl bara att lyfta på locket till kanalen och lägga i rätt slits? (det är inte hål)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Kablarna från Edgeroutern, hur har du fått dem igenom hålen till höger, eller är det en synvilla att hålen ser små ut?
Som du ser har ullberg full kontroll dvs det är slitsar som är öppna upp mot locken bara att lägga in.
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Har varit ute i en av gårdarna och ordnat upp kring fiberanslutningen där som kom in för en tid sen. Fanns ett bra hörn i ett litet källarutrymme att ordna till komponenterna på. Ducten är avtalsvidrigt självständigt inborrad under mark där så man slipper installatörernas (marodörernas) borrande och standarddragning inne. Ska bara dras upp kabel till våningarna och så sista porten till en AP också så är det klart.

Med tanke på trådarna kring fiber var jag lite orolig att drabbas av frossa men varken ånger eller ångest pga detta har känts av. Nu är det ju tredje fiberanslutningen jag har så kanske immun.

[bild]
Snyggt, men varför inte ett riktigt dataskåp? :thinking:
 
Det är trångt på djupet, bilden är från dörren in och stryker plattan när den öppnas och sen går utrymmet åt höger och det används till annat så den är inte så dum där man inte har nytta av ytan mer än som "dörrsväng". I huvudnoden på ena av de andra ställena är det däremot riktigt skåp ja till och med "riktigt-riktigt" det får väga upp för denna övningen också. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B
En platta på hällen la av för ett par veckor sedan, naturligtvis var det den största. Ny häll inhandlades igår och monterades.

Såklart var den nya några mm tjockare och tog i nått j***a stag i framkant mellan skåpen vilket resulterade i att jag måste ut med ugnen för att kunna bända bort staget.

Nåväl, jag kunde iaf passade på att torka rent allt... och konstatera att det gått varmt nån gång...

Men nöjd med nya hällen!

Nyinstallerad induktionshäll i kök, integrerad ovan diskbänk och ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bränt märke och spricka på vitt köksskåp där en spishäll har överhettats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Golvslipare kommer om en vecka så vi har tömt...
[bild]
Och idag var de här. Blev bra. Precis vid altandörren hade flera barns poolblöta/jordiga fötter nött ned golvet värre än ett gäng huskies hade gjort. Men nu syns skadorna inte. Vi blev rekommenderade att vänta till onsdag innan vi lastar in möbler och vi skall möblera om. Jag ser fram mot att väggmontera teven...
Renoverat trägolv i ett rum med altandörr, inga skador syns, väntar på möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Hej allihopa!

Tänkte uppdatera lite vad som har bockats av i helgen.
Fredag kväll fördrevs genom att kärnborra genom ytterväggen på ca 25+10cm betong för lite ny ventilation.

Lördagen spenderades med att hänga upp spirorör och diverse böjar och ljuddämpare.

Söndagen spenderades i engångsoverall då kondensisolering av till luft, samt brandisolering av imkanal från kök, samt frånluft stod på schemat.
 
  • Kärnborrning genom betongvägg, hål för ventilation, borrmaskin och borrskruvstycke syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationshål borrade i vägg med smutsiga märken och verktyg på en byggställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade ventilationsspirorör längs taket i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsrör och isolering installerade i ett källarutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsrör i silver med isolering och en mätare på en betongvägg i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mr.Ola och 6 till
  • Laddar…
Fått upp ett par hyllor i köket
 
  • Kök med vita kakelväggar, svarta hyllor, rostfri fläkt och vit inbyggd ugn med svart front.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Miss_Spyro och 10 till
  • Laddar…
Blåste som fan i Stockholm igår (idag också faktiskt). Så jag fick fixa med både regntunna som vält och två presenningar som blåst av det de skulle skydda (cyklar och utemöbler).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.