En nätverksuttag med kablar anslutna enligt färgkodningsschema, verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nätverksskåp med switch och patchpanel installerat bredvid en elcentral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag med anslutna kablar och patchpanel i en nätverksinstallation under uppbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat bygga upp nätverket.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
[bild] [bild] [bild] Börjat bygga upp nätverket.
Jag fick för mig att alla ledare ska vara lika långa.... Inte bara de i samma par?
Men det där blir ju snyggt iaf ;)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
[bild] [bild] [bild] Börjat bygga upp nätverket.


Prydligt och snyggt!
 
Appendix Appendix skrev:
Jag fick för mig att alla ledare ska vara lika långa.... Inte bara de i samma par?
Men det där blir ju snyggt iaf ;)
Ja, jag har för mig det också i alla fall i cat6 standarden men lyckades inte hitta var jag läst det.
 
Mer än så blev det inte idag. Nya tag imorgon!
 
  • Nyinstallerat fönster i ett pågående byggprojekt med oavslutad vägg och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Jag fick för mig att alla ledare ska vara lika långa.... Inte bara de i samma par?
Men det där blir ju snyggt iaf ;)
Jasså? Det har jag missat isf. Det verkar funka bra iaf, men då vet jag var jag ska felsöka om något strular.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, jag har för mig det också i alla fall i cat6 standarden men lyckades inte hitta var jag läst det.
Det tvivlar jag på. Så länge man inte tvinnar upp för långt så borde det gå fint
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jo, max 13 mm är max upptvinning på cat6 enligt standard.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Jo, max 13 mm är max upptvinning på cat6 enligt standard.
Men i bilden är det inte särskilt långt upptvinnat. Frågan är väl hur långt man får dela upp paren och hur olika långa paren får vara.
 
  • Gilla
arowe17
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Men i bilden är det inte särskilt långt upptvinnat. Frågan är väl hur långt man får dela upp paren och hur olika långa paren får vara.
Paren är olika långa redan i kablarna pga. olika hård tvinning för att minska överhörningen. Vet inte om Cat7 som har individuella skärmningar har det men äldre har. Syns tydligt när man meter upp kablarna efter installation.
 
  • Gilla
arowe17
  • Laddar…
Ja jag var osäker för att jag fick lära mig strikt att alla paren skulle vara lika långa. Det där gör ju det oändligt mycket mer lättarbetat om enbart trådarna i paret ska vara lika :)
Bra att veta när det är dags att installera.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är ju inget problem om man använder Actassi eller liknande pluggar, men krone-plintar så blir det som TS gjort. Tror uttaget fungerar utmärkt ändå
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Skrapat ner mera spåntapet.

En vägg med delvis bortskrapad spåntapet och en hög av tapetrester på golvet nära en skrapa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med delvis bortskrapad spåntapet och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och bytt lampan i micron


Öppen mikrovågsugn visar insidan med komponenter och ersatt lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
En snabb utflykt till Jkp och Det Stora Möbelvaruhuset med siktet inställt på två överskåp till grovköket. Svängde in på fyndhörnan och där stod fem st, monterade och klara, för halva priset. Luckor, trådbackar, gångjärn och en monteringsskena (verkade kul) blev det också. Snabbt hem och montera. Upptäcker att det urgamla torkskåpet var en potentiell brandfara. Bara att byta kabel. Sen lite urtag i ena skåpet för torkslang, eluttag och ventilationen vill man ju kunna komma åt också.
Torkskåpet står på en hemmagjord sockel på fötter till gamla faktumskåpen. Det döljer en miss från byggtiden, rörläggaren hade inte tid, byggarna ville inte så det föll på mig att mäta ut var köksavloppet skulle gå. Blev ju sådär.
 
  • Överskåp till grovkök med öppen baksida, synliga monteringsskenor och utan luckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet eluttag med skadad kabel och frilagda trådar som utgör potentiell brandrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överskåp utan luckor monterat över tvättmaskin med synliga urtag för installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett grovkök med synliga vattenrör och elinstallationer inför renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagjord träsockel på ben i hörnet av ett rum med kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Monterat överskåp med genomborrning för torkslang, eluttag, och ventilation ovanför en gammal torkskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grovkök med nymonterade vita överskåp ovanför en staplad vit tvättmaskin och torktumlare, samt en sockel med fötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 9 till
  • Laddar…
Renovering pågår i en hall med nylagda trösklar, oslipade väggar och synliga rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete i hemmiljö med en stege framför en vit dörr och oskyddade väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete i hall med gipsväggar, synliga rörledningar och en stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad hall med nylagt laminatgolv och verktyg framför vitmålade väggar under förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad hall med nytt laminatgolv, vita trösklar och nyligen installerade gipsskivor på väggar inför målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering av hall med tröskel, verktyg och golvläggning, i förberedelse för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt sista trösklarna och lite finlir inför målarens ankomst.

Bakgrund: kastat ut gamla pannan som stod i vad som tidigare varit tvättstuga men som nu är en mindre hall. Ny luftvattenpump och panna står nu i nya tvättstugan och det behövdes således byggas om i hallen.
 
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.