7 798 480 läst · 38 174 svar
7798k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Åker man dit för o åka på gräset
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Tragikhumor: (verklighetsbaserat)
Postnord skulle leverera ett paket via ”lantbreveriet” till oss häromdagen... hade fått notifikation som sa att det skulle köras ut dagen efter, dvs igår.
Idag fick vi notifikation igen, att paketet fanns att hämta på postterminalen. Blev irriterade och ringde kundservice, frågade vad som hände med vårt paket.
de talade om för oss att de inte hade något telefonnummer för att kunna leverera paketet.
... ja vad ska man säga ...
Notifikationerna vi fick hela tiden, var ju sms-aviseringar..
(men deras system talar inte med varandra, så de kan inte se vårt nummer)
Postnord skulle leverera ett paket via ”lantbreveriet” till oss häromdagen... hade fått notifikation som sa att det skulle köras ut dagen efter, dvs igår.
Idag fick vi notifikation igen, att paketet fanns att hämta på postterminalen. Blev irriterade och ringde kundservice, frågade vad som hände med vårt paket.
de talade om för oss att de inte hade något telefonnummer för att kunna leverera paketet.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Postnord får införa en blankett där kunden skriver:Snigla skrev:Tragikhumor: (verklighetsbaserat)
Mobilnummer
SMS-nummer
MMS-nummer
så de verkligen kan meddela när paketet kommer!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Äsch, vad kritiska ni är.thomas33 skrev:
I onsdags, då det var aviserat via mejl att jag skulle få ett paket, såg jag postbilen stanna långt bort.
Jag öppnade dörren, tjoade och viftade med armarna utan att få kontakt.
Efter en stund ringde brevbäraren/chauffören, och vi kunde instruera honom att köra 100 m till.
Och i dag fredag fick jag ett mejl att paketet var levererat
" Vi har levererat!
Hej!
Ditt paket 133000011616612 från Zooplus AG c/o Dirks Consumer Logis är nu levererat.
Vänliga hälsningar
PostNord"
Oj, tur att de talade om det. Jag kunde ju ha gått i sömnen när jag tog emot det
Jag trodde att adressen var det som var viktigt och inte telefonnumret...... Man upphör aldrig att förvånas över postnords sätt att undergräva sin egen verksamhet. De gör ju allt för att bli ”avvecklade”.Snigla skrev:
Tydligen lev de för mycket fel, då det var nya regler att de ej får lämna av paket längre utan att först ha ringt..R roli skrev: