11 431 läst · 14 svar
11k läst
14 svar
Vad händer om man kör tvättmaskin med transportskruvarna kvar?
Här undrar man lite mer har ni prövat redan? Och ser ni då inte vad det blev för skador? Jag har inte prövat, men på min höll dom fast trumman och gissar att den kanske skulle ha blivit skadad först och den remdriven känner nog "motor styrnigen av att trumman inte snurrar runt" men omöjligt att svara på.
Andra verkar tydligen ha provat iallafall.H Husgubbe skrev:Här undrar man lite mer har ni prövat redan? Och ser ni då inte vad det blev för skador? Jag har inte prövat, men på min höll dom fast trumman och gissar att den kanske skulle ha blivit skadad först och den remdriven känner nog "motor styrnigen av att trumman inte snurrar runt" men omöjligt att svara på.
http://www.mynewsdesk.com/se/elgiganten/news/har-du-gjort-den-haer-tvaettmaskin-tabben-380181
Det går bra tills det ska centrifugeras, sen hoppar det ja jävlar!!!
Bosch kundservice- ”Hej hur kan vi hjälpa dig?”
Jag - ”Det är nått fel på min nya tvättmaskin, den hoppar när den centrifugerar.”
Bosch kundservice - ”Har ni lossat transportskruvarna på baksidan? Det står ju i installationsmanualen.
Jag - ”Nej..... jag är inte den första som ringer angående detta hoppas jag?”
Bosch kundservice - ”Haha, nej det är bland de vanligaste frågorna vi får!
Jag - ”Det är nått fel på min nya tvättmaskin, den hoppar när den centrifugerar.”
Bosch kundservice - ”Har ni lossat transportskruvarna på baksidan? Det står ju i installationsmanualen.
Jag har inte prövar.H Husgubbe skrev:Här undrar man lite mer har ni prövat redan? Och ser ni då inte vad det blev för skador? Jag har inte prövat, men på min höll dom fast trumman och gissar att den kanske skulle ha blivit skadad först och den remdriven känner nog "motor styrnigen av att trumman inte snurrar runt" men omöjligt att svara på.
Gick något sönder?Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:Det går bra tills det ska centrifugeras, sen hoppar det ja jävlar!!!
Tack för svar!