Vi renoverar just nu övervåningen på vårt sekelskifteshus och har brutit upp det tråkiga klickgolvet som lagts i ett av rummen. Möttes av en oönskad gjuten platta intill murstocken. Med tanke på dörrens placering går ju inte plattan att dölja med någon möbel. Finns det någon som har ett bra tips hur man kan göra för att dölja/snygga till eller på annat sätt åtgärda detta utan att göra allt för stor inverkan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min gissning är att planlösningen sett annorlunda ut och att det här är förstärkningen till en eldstad. Jag hade behållit det precis som det är. Plattan blir då en del av husets historia. Ev kan ni ju ge den en annan färg. Fast jag gillar den som den är. Om rummet är litet kan man plockar upp den grå färgen i något annat, eller ha någon inredningsdetalj med betongkänsla.
Om ni ändå ska renovera, åk till stadsarkivet och begär ut gamla ritningar. Det kan finnas en bättre, ursprunglig planlösning än den ni har idag och ni kommer kanske att längta till en eldstad just där.
Liknande trådar
-
Blandad försäljning till vrakpriser efter renovering - kakel, duschvägg, golvvärme, kökssoffa, Lisabo skrivbord, löpband
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Badrums renovering flytta avlopp och nytt golv.
Badrum -
Golvvärme eller radiatorer - renovering äldre hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp vid hallrenovering med golvvärme
Golv -
Renovering/isolering av golv och vägg samt kanske dränering på sekelskifteshus med oisolerad platta på mark och betongväggar.
Byggmaterial & Byggteknik