2 224 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Resa vägg lösvirkesbygge...
Halloj..
Ska bygga en stuga på gårn och fått tilt i hjärnan...
Trossbotten är på plats, men ska jag isolera o lägga golv (golvspån eller spånt) innan jag reser vägg, eller jag resa vägg först och sen lägga golvet innan jag bygger vidare?!
Vart osäker...
Ska bygga en stuga på gårn och fått tilt i hjärnan...
Trossbotten är på plats, men ska jag isolera o lägga golv (golvspån eller spånt) innan jag reser vägg, eller jag resa vägg först och sen lägga golvet innan jag bygger vidare?!
Vart osäker...
Lägg golven först. Den dagen du kommer på att du vill flytta på någon vägg så blir du rackarns glad att du bara fixa ytbeläggningen. Samma gäller innertak!
Försök att tänk till ang. vp-rör/slang från tak smart ifall du vill flytta någon dörr utan att behöva riva väggen.
Försök att tänk till ang. vp-rör/slang från tak smart ifall du vill flytta någon dörr utan att behöva riva väggen.
Jo, vad gäller innervägg är jag helt med, men tänkte på ytterväggarna...
Självbyggare
· Stockholm
· 9 874 inlägg
Bra, då e jag med. Tack.
Jo, vädertätt är tanken.
Så nu är planen golvreglar, sen resa ytterväggar, på med tak, täta väggarna mot väder, sen på med golv. Då är det öppet vid ev fuktig väderlek tills det är "stängt".
Så nu är planen golvreglar, sen resa ytterväggar, på med tak, täta väggarna mot väder, sen på med golv. Då är det öppet vid ev fuktig väderlek tills det är "stängt".
Liknande trådar
-
Resa vägg på parkett?
Byggmaterial & Byggteknik -
Resa innervägg mellan takstolar på övervåning, hur göra?
Resa vägg och inser att underlaget inte är i våg...
Utbyggnad och tillbyggnad -
Resa regelstomme innanför tegelvägg
Fästa resårbotten på väggen - metod?
Byggmaterial & Byggteknik